Novem poszerza współpracę z Weltbild realizując kampanię z dynamicznym retargetingiem

By | 31/08/2012

Novem Group startuje z wykorzystującą dynamiczny retargeting kampanią dla Weltbild, największej firmy wysyłkowej w Polsce.

Spółka Novem Group współpracuje z Weltbild Polska realizując kampanie performance’owe. Obecnie klient zdecydował się na rozszerzenie współpracy również o kampanie oparte na technologii Vizury, która jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie systemów służących do dynamicznego retargetingu. System Vizury umożliwia  tworzenie spersonalizowanych kreacji reklamowych w czasie rzeczywistym.

Kampania, realizowana przez Novem Group, obejmie wszystkie linie produktowe Weltbild, wśród których znajdują się m.in. książki oraz płyty.

Novem Group wspierała przygotowanie feedów produktowych Weltbild.pl i jest odpowiedzialna za warstwę prezentacyjną bannerów reklamowych. Na podstawie tych materiałów oraz danych o użytkownikach, technologia Vizury generuje reklamy dostosowane do zainteresowań i zachowań danego internauty. Novem Group zajmuje się również wdrożeniem kampanii, konsultacjami oraz optymalizacją działań w trakcie trwania kampanii.

Technologia dynamicznego retargetingu polega na identyfikacji internautów odwiedzających serwis Weltbild.pl, a następnie, po opuszczeniu przez nich strony i przeglądaniu innych stron internetowych, wyświetlaniu im personalizowanych bannerów z wcześniej oglądanymi produktami. Bannery są automatycznie generowane na podstawie śladów obecności użytkownika w serwisie reklamodawcy (tagów) oraz informacji o produktach z jego bazy danych (tzw. feedów produktowych). Novem Group jest wyłącznym partnerem Vizury w Polsce.

„Realizacja kampanii dynamicznego retargetingu wspólnie z Novem Group oznacza dla nas dalsze eksplorowanie tego obiecującego obszaru reklamy internetowej. Działając w branży e-commerce, dążymy do wykorzystania najnowszych narzędzi jeszcze skuteczniejszego wsparcia sprzedaży naszych produktów. Dopasowanie przekazu reklamowego do faktycznych preferencji klientów to naturalny i pożądany kierunek. Cieszymy się, że rozwiązania tego typu są od jakiegoś czasu dostępne również w Polsce.” – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu Weltbild Polska.

Kampania dla Weltbild jest kolejnym wdrożeniem dynamicznego retargetingu Vizury przez Novem Group w sektorze e-commerce.

Zastosowanie generowanych w czasie rzeczywistym bannerów reklamowych w oparciu jednocześnie o tagi i feedy produktowe bardzo istotnie zwiększa efektywność kampanii. Rozwiązanie takie ma jeden z najwyższych wskaźników skuteczności w obszarze reklamy online. Według danych globalnych, średni CTR kampanii z wykorzystaniem dynamicznego retargetingu wynosi 0,8 proc. (w porównaniu z 0,2 proc. dla tradycyjnych kampanii display), a konwersja sięga 3,6 proc. (1 proc. w działaniach stosujących niespersonalizowane reklamy).

Novem Group to spółka wyspecjalizowana w stałej i kompleksowej komunikacji w internecie przy wykorzystaniu narzędzi i usług z kategorii reklamy efektywnościowej (Novem Performance), reklamy display (Novinet) i reklamy w mobilnym internecie (Mobilvi). W centrum wszelkich działań reklamowych realizowanych przez Novem Group jest zawsze konsument. Projekty realizowane przez Novem Group koncentrują się na efektywnym dotarciu do użytkownika internetu, niezależnie od nośnika czy modelu rozliczenia kampanii.

Novem Performance zrzesza ponad 180 tysięcy witryn internetowych. Sieć proponuje reklamodawcom kampanie rozliczane za efekt. Ponadto w modelu płatności za efekt, oferuje zaawansowaną technologię dynamicznego retargetingu Vizury.

Novinet – sieć reklamy display, obok powierzchni reklamowej podzielonej na atrakcyjne pakiety tematyczne, oferuje również funkcje audience targetingu i retargetingu.

Mobilvi zajmuje się planowaniem i realizacją kampanii dedykowanych dla urządzeń mobilnych. Skupia 50 tysięcy aplikacji oraz 12 tysięcy serwisów mobilnych i notuje ponad 200 milionów odsłon miesięcznie.