Działania wspierające wprowadzenie nowego Katalogu IKEA 2013

By | 24/08/2012

We wtorek, 21 sierpnia 2012 roku, odbyła się oficjalna prezentacja nowego Katalogu IKEA 2013 zatytułowanego „W nowym wystroju, w lepszym nastroju”. Inauguracja odbyła się w łódzkim Textorial Parku przy ulicy Fabrycznej 17. Do niedzieli, 26 sierpnia 2012 roku, w godzinach 12:00-16:00 mieszkańcy miasta mogą oglądać tam wystawę tekstyliów IKEA, które są tematem przewodnim tegorocznego katalogu. Wprowadzeniu nowego Katalogu IKEA towarzyszy również wiele innych niestandardowych działań prowadzonych zarówno w Łodzi, jak i w całej Polsce.

Wprowadzenie nowego katalogu to dla IKEA jedno z najważniejszych wydarzeń w ciągu roku, dlatego zawsze towarzyszy mu szereg różnorodnych, często niestandardowych działań komunikacyjnych. Tegoroczne wydanie poświęcone jest przede wszystkim tekstyliom, dzięki którym możemy w prosty i niedrogi sposób zmienić wystrój naszego domu. Z tego powodu IKEA wybrała na jego inaugurację Łódź, miasto o bogatych tradycjach włókienniczych. Już 1 września 2012 roku w centrum handlowym Port Łódź rozpocznie się Festiwal Dobrego Wystroju. W ramach Festiwalu łódzki sklep IKEA przygotował dla swoich klientów niezwykłe ekspozycje wnętrz, pięknie przystrojonych w wielobarwne i wzorzyste tkaniny, zajęcia dla dzieci oraz warsztaty z tkactwa. Festiwal Dobrego Wystroju w Porcie Łódź został przygotowany przy współpracy z agencją Mosqito i potrwa do 23 września 2012 roku. Ponadto tekstylia IKEA pojawią się w łódzkiej komunikacji miejskiej czy na budynkach, a działania w mediach obejmą prasę i kampanię outdoorową na billboardach i nośnikach Citylight. W ramach kampanii ogólnopolskiej, wprowadzenie Katalogu IKEA 2013 wspierane jest poprzez reklamę w telewizji, kinach, Internecie oraz na nośnikach mobilnych. Za koordynację działań off-line odpowiada agencja Euro RSCG, natomiast za kreacje on-line – agencja K2. Media zaplanował i kupił dom mediowy MEC. Działania public relations prowadzone są przez agencje Questia Communications Management Consultants oraz Telma Group Communications.

„Wprowadzenie nowego katalogu to dla IKEA bardzo ważne wydarzenie. Zależy nam na tym, żeby dotrzeć do jak największego grona odbiorców, zarówno samego katalogu, jak i tego, co chcemy przekazać Polakom wraz z jego pojawieniem się. W tym roku kładziemy główny nacisk na tekstylia, ponieważ przy ich użyciu można zmieniać wystrój wnętrza w łatwy i niedrogi sposób, a każda, nawet niewielka zmiana w domu może znacznie poprawić nasz nastrój. Pokazując tekstylia, chcemy uświadomić Polakom, że dzięki nim nasze życie nabiera nowych kolorów, staje się bardziej przytulne i wesołe. Kontynuując kierunek «Ty tu urządzisz», chcemy także zachęcić ich, by odważyli się dokonywać zmian w swoich domach” – powiedziała Karolina Horoszczak, PR Manager i rzecznik prasowy grupy IKEA w Polsce.

„W tym roku wiele działań promujących nowy Katalog IKEA będzie prowadzonych w Łodzi. W ten sposób chcemy nawiązać do tradycji włókienniczych tego miasta oraz przypomnieć jego mieszkańcom, że mają być z czego dumni, ponieważ to właśnie Łódź przez wiele lat była tekstylnym sercem Polski. Serdecznie zapraszamy wszystkich do odwiedzania Portu Łódź w dniach od 1 do 23 września. Przekonajcie się sami, jak tekstylia potrafią odmienić nasze codzienne życie” – powiedziała Magdalena Rozengart-Grzelczak, kierownik sklepu IKEA w Łodzi.