Misje biznesowe w Japonii dla polskich firm z sektora energetycznego oraz technologii związanych ze środowiskiem

By | 23/08/2012

Polskie firmy z sektora energetycznego oraz technologii związanych ze środowiskiem mają szansę na udział w misjach biznesowych w Japonii. Misje organizowane są w ramach programu Unii Europejskiej EU Gateway to Japan and Korea, który wspiera firma doradcza Deloitte. W ramach projektu wybrane podmioty z sektora będą mogły zaprezentować swoją ofertę firmom japońskim zainteresowanym współpracą z Europą.

Jest to kolejna edycja programu EU Gateway, finansowanego i zarządzanego przez Unię Europejską, który ma pomóc przedsiębiorcom z krajów członkowskich rozwijać kontakty na rynkach azjatyckich.

W misji biznesowej w Japonii mogą wziąć udział podmioty działające w sektorze energetycznym oraz technologii związanych ze środowiskiem. Chodzi m.in. o firmy dostarczające technologie, wyposażenie, urządzenia związane z wytwarzaniem energii, efektywnością energetyczną, technologiami wodorowymi, biopaliwami oraz rozwiązaniami koncentrującymi się na redukcji emisji CO2. Poza powyższymi, pożądanymi obszarami są: energia wodna, wiatrowa i słoneczna, kogeneracja, kontrola zanieczyszczenia powietrza, gospodarka odpadami, recykling czy ochrona przed hałasem.

Termin składania aplikacji dla przedstawicieli sektora mija 21 września 2012 r. Misja odbędzie się w dniach 4-8 lutego 2013 r. w Tokio.

Przedstawiciele firm z sektora energetycznego oraz technologii związanych ze środowiskiem, którzy wzięli aktywny udział w poprzednich edycjach programu EU Gateway, oceniają go bardzo pozytywnie. Przede wszystkim doceniają wsparcie w dokonaniu oceny rynku i sektora oraz możliwość spotkań z kontrahentami z Azji, które wcześniej nie były dla nich osiągalne.

„Wejście na nowy rynek jest dużym wyzwaniem, szczególnie dla młodej firmy. My skorzystaliśmy z programu EU Gateway w pierwszej kolejności w celu oceny czy japoński rynek jest ‘gotowy’ na naszą unikalną technologię. Ta technologia nie jest jeszcze powszechna, dlatego przed wejściem na nowy obszar geograficzny niezbędne jest wykonanie szczegółowych badań rynku. EU Gateway w pełni to umożliwia. Po pierwszej misji biznesowej lepiej zrozumieliśmy, w jaki sposób możemy maksymalizować korzyści z uczestnictwa w tym wydarzeniu – uczestnictwo w misji połączyliśmy z targami energii odnawialnej odbywającymi się kilka dni wcześniej, a poza zidentyfikowaniem nowych kontaktów biznesowych oraz poznaniem trendów rynkowych wykorzystujemy program EU Gateway jako narzędzie marketingowe w celu wzmocnienia wizerunku firmy” – mówi Wladimir Punt, Vice-President for Sales and Marketing w firmie Micropelt GmbH.

Firma doradcza Deloitte, w ramach realizacji programu EU Gateway, jest odpowiedzialna za rekrutację do programu, wraz z Komisją Europejską bierze udział w procesie selekcji podmiotów zainteresowanych uczestnictwem, jak również zapewnia wsparcie na etapie przygotowań do misji dla wybranych przedsiębiorstw europejskich.

„Zarówno aplikacja do programu EU Gateway, jak i bieżące wsparcie koordynatora programu są bezpłatne. Dodatkowo, wybrane do udziału w programie przedsiębiorstwa europejskie będą mogły zapoznać się z warunkami działania na rynku japońskim dzięki bezpłatnej pomocy doświadczonych doradców oraz udostepnieniu sektorowych badań rynku. Zakwalifikowane firmy otrzymują również każdorazowo wsparcie finansowe w czasie przygotowań i uczestnictwa w misji biznesowej” – wyjaśnia Jakub Wróbel, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte.

Proces rekrutacyjny do programu EU Gateway składa się z dwóch etapów. Pierwszym krokiem jest wypełnienie formularza rejestracyjnego, na podstawie którego koordynator projektu dokonuje weryfikacji odnośnie udziału w programie. Pozytywna decyzja powoduje przejście do drugiego etapu procesu polegającego na wypełnieniu formularza aplikacyjnego online.

Formularz aplikacyjny na misje biznesowe oraz dodatkowe informacje, w tym harmonogram rekrutacyjny dla pozostałych misji i sektorów znajdują się na www.eu-gateway.eu.