Milion zrealizowanych zamówień w NEO24.PL

By | 10/08/2012

NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy RTV AGD, przekroczył spektakularną liczbę miliona zrealizowanych zamówień. Sklep, który istnieje na rynku od 2006 r. i jest jednym z pionierów e-commerce w Polsce, utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju – w ostatnim roku ruch w sklepie www.neo24.pl zwiększył się o 30%, a roczne dochody wzrosły dwucyfrowo.

„Naszą silną stroną wciąż są niskie ceny, ale pozycję lidera branży zawdzięczamy konkretnym strategicznym decyzjom: zbudowaniu bardzo szerokiej oferty produktowej, rozwinięciu sieci punktów naziemnego odbioru i przede wszystkim – niezawodności dostaw i najwyższej jakości obsługi” – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Skala największych naziemnych sieci w połączeniu z elastycznością internetu

„Przekroczenie magicznej liczby 1 000 000 zrealizowanych zamówień to dla NEO24.PL bardzo ważny moment – w ciągu 6 lat udało nam nie tylko zbudować silną pozycję biznesową, ale także wpłynąć na rozwój rynku e-commerce w Polsce. Za milionem zrealizowanych zamówień kryje się potężna maszyna biznesowa, a zakupy w sieci stały się dla Polaków oczywistym wyborem, równie naturalnym jak zakupy w zwykłym sklepie. Jednocześnie – co jest dla nas szczególnym powodem do dumy – udało nam się zachować to, co najcenniejsze w biznesie internetowym: większą niż w tradycyjnym handlu elastyczność, dostępność, otwartość na innowacje i w końcu – niższe ceny“ – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Do kluczowych ruchów biznesowych NEO24.PL, które zadecydowały o sukcesie, należały:

  • Powiększenie w 2011 r. o ponad 20% asortymentu produktów (obecnie ponad 30 tysięcy indeksów w ofercie), które daje znaczną przewagę rynkową nie tylko nad konkurencją w sieci, ale przede wszystkim nad popularnymi tradycyjnymi marketami, które nie są w stanie zaoferować Klientowi takiego wyboru w jednym miejscu
  • Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej
  • Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną opinię wśród internautów, a co za tym idzie – kluczową w sieci wiarygodność
  • Wprowadzenie nowych usług dodatkowych
  • Rozbudowanie sieci naziemnych punktów odbioru

Milion zamówień – przede wszystkim telewizory oraz duże AGD

Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych przez internet, zaliczają się przede wszystkim: telewizory i inne droższe sprzęty RTV oraz tzw. duże AGD (chłodziarki, zmywarki, piekarniki, pralki etc.), w tym sprzęt do zabudowy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta:

  • Po pierwsze – na takich droższych sprzętach najmocniej odczuwalna jest różnica w cenie pomiędzy e-sklepem a zwykłym marketem. Przy zakupie największych telewizorów oszczędności mogą sięgać nawet ok. 1,5 tysiąca złotych. Klient wyposażający np. całą kuchnię, przy zakupie kilku dużych sprzętów może zaoszczędzić nawet 3 tysiące złotych.
  • Po drugie – w przypadku najnowszych i najpopularniejszych modeli, ale także modeli limitowanych czy niestandardowych, e-sklep często jako jedyny jest w stanie szybko zrealizować zamówienie. Podczas gdy w tradycyjnym markecie w danym mieście towar może szybko zniknąć, w modelu sprzedaży internetowej istnieje możliwość sprowadzenia go z dowolnego magazynu. Jednocześnie, duży sklep internetowy może zaoferować „półkę” o niekończącej się pojemności, np. w NEO24.PL dostępnych jest aktualnie niemal 500 modeli chłodziarek – w tym leży bardzo duża przewaga nad tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej lokalizacji.

Większy wybór i dostępność, niższa cena

Sklep internetowy NEO24.PL istnieje od 2006 roku, a jego zespół liczy obecnie ponad 140 osób. Głównym założeniem NEO24.PL, jako lidera e-commerce, jest dostarczenie produktów wysokiej jakości, w wyjątkowo atrakcyjnych cenach i możliwie najkrótszym terminie. Sklep posiada własne centra logistyczne, które pozwalają na utrzymanie bardzo szerokiego wyboru produktów – ich dostępność w magazynach zlokalizowanych w różnych częściach kraju usprawnia zaś realizację zamówień, przez co towar szybko dociera do Klientów. Jednocześnie, w przeciwieństwie do tradycyjnych hipermarketów, sklep nie musi ponosić wysokich kosztów magazynowania w centrach handlowych, w sercu dużych miast. To właśnie dzięki niskim kosztom funkcjonowania, NEO24.PL może oferować towary w tak atrakcyjnych cenach.

NEO24.PL wyróżnia się również posiadaniem rozbudowanej sieci naziemnych Punktów Wydań Osobistych, w których można odebrać zamówiony towar – to szczególnie ważne dla Klientów, którzy chcą korzystać z typowych dla e-sklepu niższych cen i większego wyboru, ale jednocześnie są zwolennikami bardziej tradycyjnych form odbioru sprzętu i chcą dokładnie obejrzeć go przed płatnością. Obecnie funkcjonuje 20 takich punktów: 2 x Wrocław, 2 x Poznań, 3 x Warszawa, 2 x Kraków, 2 x Łódź, 2 x Katowice, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Lublin, Rybnik, Gostynin, Opole.

Branża będzie należała do najsilniejszych graczy

Istotnym trendem, który daje się zaobserwować na rynku sprzedaży RTV AGD i w który wpisuje się strategia rozwoju NEO24.PL, jest zmiana akcentów w oczekiwaniach konsumentów wobec zakupów internetowych. Obok niższych niż w handlu tradycyjnym cen, które generują generalny przepływ Klientów do e-sklepów, kluczowe znaczenie zyskały dodatkowe parametry, decydujące o wyborze konkretnego sklepu, w którym konsument decyduje się na zakup.

„Przy rosnącej świadomości konsumentów, którzy wiedzą już jakie oczekiwania postawić sklepom, sukces w branży w kolejnych latach będzie należał tylko do najsilniejszych, profesjonalnych graczy, którzy przy masowej skali sprzedaży, będą jednocześnie w stanie zapewnić najwyższe standardy. Sprawne obsłużenie tysięcy transakcji jednocześnie to poziom osiągalny tylko dla największych e-sklepów z wieloletnim doświadczeniem w handlu internetowym i związanej z nim logistyce” – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Na czoło kwestii, na które szczególnie zwracają uwagę Klienci, wysuwają się dwa parametry:

  • Wybór kilku czasowych i kosztowych opcji dostawy – w tym punkty osobistego odbioru, z których w niektórych okresach roku korzysta nawet połowa Klientów oraz płatności (w tym kluczowa opcja płatności dopiero przy odbiorze – szczególnie za droższy sprzęt)
  • Szeroki wybór produktów – Klienci coraz częściej szukają bardzo konkretnych modeli, linii kolorystycznych, niestandardowych wymiarów, rozbudowanych funkcjonalności.