Nowa odsłona monitoringu internetu Newspoint

By | 08/08/2012

Pierwszy na polskim rynku zaawansowany system monitoringu internetu Newspoint pojawia się w nowej odsłonie. Newspoint wprowadza wersję beta nowego, połączonego panelu Newspoint, w którym udostępniane są równocześnie wyniki monitoringu portali i social media oraz wiele nowych funkcjonalności.

Zmiany mają na celu udostępnienie klientom w ramach jednego panelu kompleksowych możliwości zarządzania treściami, które dotyczą ich biznesu.

Od tej pory w ramach jednego produktu Newspoint dostępne będą połączone dane z monitoringu portali i social media, które do tej pory widoczne były w dwóch odrębnych panelach. Nowy panel ma również możliwość podłączenia wyników monitoringu prasy, radia i telewizji, które Newspoint oferuje dzięki sieci swoich partnerstw. Zmiany obejmują nowy wygląd panelu użytkownika, większe możliwości zaawansowanego wyszukiwania i zarządzania informacjami, elastyczne czasowo powiadomienia e-mail, różne typy raportów oraz odpowiadanie na posty z Facebooka i Twittera bezpośrednio przez system. Intencją zmian było uzyskanie najlepszej jakości wyników wyszukiwania oraz maksymalne wsparcie klientów podczas komunikacji w social media.

Naszą ambicją jest, aby Newspoint wyznaczał nowe standardy w obszarze monitorowania komunikacji związanej z markami klientów i ich otoczeniem biznesowym – mówi Artur Banach, prezes NetSprint.pl. – Kluczowym elementem nowej strategii są jakość zbieranych danych oraz kompleksowość naszych rozwiązań. Chcemy, aby nasi klienci w jednym miejscu z łatwością wyszukiwali, śledzili, analizowali i w końcu reagowali na treści, które dotyczą ich biznesu, niezależnie od miejsca publikacji. Wierzymy, że nowy panel jest ważnym krokiem w tym kierunku i będzie dobrą bazą do dalszego szybkiego rozwoju naszej usługi.

Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie nowych możliwości wyszukiwania zaawansowanego, które pozwalają uzyskać wyniki o największej trafności – nawet jeśli dana fraza jest wieloznaczna. Nowe funkcjonalności to wyszukiwanie kontekstu i po odległości słów w kontekście, a także wyszukiwanie dokładnej frazy.

Zapytanie

Przykład

Wyniki

Czego nie znajdzie

SPAN – służy do poszukiwania przybliżonych fraz

SPAN/20(tusz kredka, oczy rzęsy) inflection:on

Liczba oznacza maksymalną liczbę słów, jakie mogą być wstawione pomiędzy słowa z frazy.

Artykuły dotyczące kosmetyków – tuszów i kredek – do makijażu oczu.

Artykułów o tuszach do drukarek, ludziach o znacznej tuszy, tuszowaniem różnych spraw itp. gdzie w innej części artykułu pojawia się sformułowanie, że coś sie rzuca w oczy lub jest oczywiste.

NEAR – służy do poszukiwania przybliżonych fraz

near/20:”białoruś opozycja” inflection:on

Liczba oznacza maksymalną liczbę słów, jakie mogą być wstawione pomiędzy słowa z frazy.

Znajduje artykuły, gdzie jest mowa o opozycji na Białorusi,

Artykułów mówiących coś o Białorusi i coś o opozycji, ale w innych krajach.

Nowa wersja Newspoint oferuje również możliwość wygodnego klasyfikowania artykułów oraz postów poprzez opisywanie ich tagami, co pomaga w późniejszym przygotowywaniu zestawień w momencie, gdy konieczne jest szybkie stworzenie raportu. Tagi, oprócz przypisywania artykułów czy postów do określonych kategorii tematycznych, mogą również służyć do oceniania wydźwięku (tag typu „ocena”).

Moduł Raporty umożliwia eksport danych w wielu formatach, w zależności od potrzeb użytkownika: HTML, xls oraz pdf.

Kolejne usprawnienie to elastyczny system powiadomień e-mail, który informuje użytkownika o znalezionych artykułach czy postach z dowolnie wybraną częstotliwością. Każdy użytkownik może dostosować porę wysyłki powiadomień do swojego planu dnia (np. z uwzględnieniem przerwy obiadowej w pracy).

O ile użytkownik zdecyduje się na taką możliwość, Newspoint wysyła do niego artykuły niemalże natychmiast po ich publikacji. Jest to szczególnie przydatne np. w sytuacjach kryzysu wizerunkowego, gdzie szybka reakcja jest decydującym czynnikiem.

W celu wsparcia klientów w ich komunikacji w mediach społecznościowych Newspoint wprowadził przycisk „Podziel się w social media”, który widnieje pod każdym znalezionym artykułem w panelu, a także możliwość odpowiadania na komentarze i posty z Facebooka i Twittera również z poziomu panelu. Dzięki temu klienci Newspoint nie muszą za każdym razem logować się do konkretnego portalu społecznościowego.

Nowy panel składa się z modułów: Monitoring, Raporty, Powiadomienia, Statystyki i kontakty. Zmiany wizualne objęły nowe logo i nowy, przejrzysty layout panelu.

Newspoint umożliwia dotarcie  do aktualnych oraz archiwalnych publikacji na interesujący użytkownika temat na kilka sposobów – poprzez wygodne i intuicyjne wyszukiwanie lub gromadzenie ich pod postacią tzw. profili. Użytkownik może również ustawić sobie powiadomienia o nowych artykułach w bazie. Ponadto Newspoint daje  możliwości opisywania oraz oceny wybranych artykułów. Usługi i rozwiązania Newspoint przeznaczone są dla szerokiego grona odbiorców biznesowych – działów PR i marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, badań i rozwoju oraz zasobów ludzkich. Pomagają mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też wizerunek firmy jako pracodawcy.