Marka S.A. zbiera plony ekspansji i popytu na pożyczki w wakacje

By | 31/07/2012

Notowana na NewConnect białostocka spółka Marka S.A. wykorzystuje bardzo dobrą koniunkturę rynkową w okresie wakacyjnym. Firma w miesiącach letnich notuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania szybkimi pożyczkami gotówkowymi.

Zwiększony popyt na tego typu produkty zauważalny jest zwłaszcza w pozabankowych firmach pożyczkowych wyspecjalizowanych w udzielaniu szybkich i niewysokich pożyczek.

Banki komercyjne w Polsce niechętnie poświęcają swój czas drobnym klientom potrzebującym niewielkich kwot pieniężnych. Zbyt niskie dochody, aktualne zadłużenie, brak odpowiedniego zabezpieczenia kredytu czy zła historia w Biurze Informacji Kredytowej – to tylko jedne z wielu powodów, dla których banki mogą odrzucić prośbę o udzielenie niewysokich pożyczek gotówkowych. Tę lukę wypełniają wyspecjalizowanie firmy pożyczkowe, które są w stanie pożyczyć klientom pieniądze błyskawicznie i bez zbędnych formalności.

Marka od początku działalności notuje bardzo dynamiczny wzrost wartości sprzedaży swoich produktów. W 2011 roku firma z Białegostoku udzieliła blisko dwukrotnie więcej pożyczek niż w 2010 roku, w skali całego roku ich wartość przekroczyła 25 mln zł. Sprzedaż tych produktów szczególnie szybko rośnie w okolicach świąt i okresie wakacyjnym.

Według analiz – średnia tygodniowa sprzedaż za okresy czerwiec-sierpień 2011 w stosunku do okresu styczeń-maj 2011 wzrosła w Marce o 49, 4 proc. W tym sezonie spółka również notuje kilkudziesięciu procentowe wzrosty wartości udzielanych pożyczek.

– Z naszą ofertą szybkich i łatwo dostępnych pożyczek gotówkowych wychodzimy naprzeciw zapotrzebowaniu rynkowemu. Jak widać – z dobrym skutkiem – bo zainteresowanie naszymi produktami z roku na rok systematycznie rośnie. Zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy liczba pożyczkobiorców o pilnych potrzebach gotówkowych zwiększa się – mówi Krzysztof Jaszczuk, prezes Marka S.A.

Zaletą firm pożyczkowych takich jak Marka S.A. jest błyskawiczna i indywidualna obsługa w placówce lub domu klienta, maksymalnie uproszczone formalności i wysoka elastyczność odnosząca się do zdolności kredytowej klientów.

Bardzo dobre wyniki Marki w sezonie letnim oraz konsekwentnie realizowana strategia ekspansji regionalnej ma pozwolić na realizację prognoz finansowych firmy. Marka w tym roku planuje wypracować 25,6 mln zł przychodów oraz 4,0 mln zysku netto. W 2013 roku 38,8 mln zł oraz 7,8 mln zł, natomiast prognozy Spółki na 2014 rok zakładają zrealizowanie sprzedaży na poziomie 52,1 mln zł oraz wypracowaniu 12,5 mln zł zysku netto.

W 2011 r. firma zarobiła ok. 2,2 mln zł przy przychodach 10,9 mln zł. Wynik na poziomie EBITDA w 2011 roku ukształtował się na poziomie 5,2 mln zł. W pierwszym kwartale 2012 r. Marka zarobiła 1,9 mln zł na poziomie EBITDA przy przychodach wynoszących 4,4 mln zł.