Wysokie standardy organizacyjne w Dachser

By | 27/07/2012

To, co wyróżnia firmę Dachser na tle innych, to wysoka jakość świadczonych usług oraz zastosowanie bardzo szczegółowych norm organizacyjnych. Operator logistyczny nie tylko korzysta z jednego systemu informatycznego we wszystkich swoich europejskich oddziałach i oferuje w każdym kraju takie same usługi, ale przede wszystkim wszędzie działa według takich samych zasad organizacyjnych i procedur.

Firma z dużą liczbą oddziałów, działająca globalnie, musi być zorganizowana tak, aby funkcjonowała sprawnie. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę Thomas Dachser, twórca przedsiębiorstwa, które do tej pory jest firmą rodzinną. Taki format z pewnością sprzyja dbałości o nią właściciela, który traktuje ją jak swoje dziecko. Zdaje on sobie sprawę, że odpowiednie ukształtowanie firmy może zapewnić jej sprawne funkcjonowanie w przyszłości. Rozwój firmy oraz nakierowanie dobrze skoordynowanych działań na przestrzeni lat sprawiło, że Dachser jest obecnie wyjątkowo sprawnie działającym tworem organizacyjnym.

„Myślę że nie tylko ja, ale także inni zatrudnieni w Dachser, porównując swoje wcześniejsze doświadczenia zawodowe, dostrzegają wyjątkowość naszej firmy. Zasady organizacyjne są posunięte tak daleko, że nasi pracownicy czują się w dowolnym oddziale na świecie jak u siebie” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. Od dawna jednym z głównych założeń w Dachser jest zastosowanie jednorodności w całej organizacji. Dotyczy to zarówno korzystania z jednego systemu do zarządzania transportem oraz magazynem, wdrożenia wewnętrznego systemu kontroli jakości, jak i takiego samego systemu szkoleń dla pracowników w każdym kraju. Również zasady dotyczące organizacji oraz wyglądu zewnętrznego oddziałów i magazynów są takie same.

„Największym dowodem na wysoką jakość organizacji jaką jest Dachser jest fakt, że klienci, będący pod wrażeniem naszej firmy, decydują się na wdrożenie u siebie takich samych lub podobnych zasad” – mówi prezes Lichocik. „Zawsze służymy im swoją wiedzą i doświadczeniem, a ponieważ działamy w branży już ponad 80 lat, nasze know-how jest bardzo cenne. Poza tym Dachser jest firmą rodzinną, i w ten sposób traktuje swoich klientów” – podsumowuje prezes Lichocik. Klienci operatora, którzy korzystają z systemów Dachser do zarządzania transportem i magazynem, często próbują wdrażać u siebie podobny porządek organizacyjny, np. dotyczący raportowania lub tworzenia planów produkcyjnych i sprzedażowych.

Dachser działa sprawnie jak przysłowiowy szwajcarski zegarek. I to według zasad, które zostały stworzone i sprawdzone na przestrzeni dziesięcioleci. Jako jedyny w branży ma jeden system IT na całym świecie, jako pierwszy stosował kody kreskowe na przesyłkach oraz kontenery wymienne. Wszystkie operacje w firmie opierają się na odpowiednich procedurach. Dotyczy to również wewnętrznego, proaktwnego systemu kontroli jakości Active Report, dzięki któremu klienci mogą być błyskawicznie informowani o ewentualnych nieprzewidzialnych wydarzeniach związanych z ich przesyłką. Wszystko po to, by jak najlepiej optymalizować procesy, ułatwiać pracę oraz zaspokajać oczekiwania klientów.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.