HAPPA.pl – narzędziem nowoczesnego marketingu w Polsce

By | 24/07/2012

„Wyróżnij się lub zgiń” – ta stara marketingowa prawda zachęca firmy do poszukiwania nowatorskich metod promocji. Odpowiedzią na te potrzeby jest HAPPA.pl narzędzie dla firm, które wciąż poszukują innowacyjnych kanałów dotarcia. Wsparcie systemu kodów podarunkowych, który redefiniuje marketing i sprzedaż w internecie, zadeklarowali już najwięksi producenci i liderzy w swoich sektorach, między innymi EMPiK, AlmiDecor, wydawnictwo Marquard Media oraz spółka Ultimate Fashion, która zarządza w Polsce popularnymi na świecie markami modowymi.

Firmy prześcigają się we wdrażaniu ciekawych i niestandardowych działań marketingowych, jednak ich doświadczenia pokazują, że o skuteczne metody pozyskiwania nowych konsumentów wciąż trudno. W odpowiedzi na potrzeby firm oraz klientów powstał innowacyjny system HAPPA.pl, który może stać się bezpiecznym i efektywnym kosztowo narzędziem marketingowym, dedykowanym pokoleniu Facebook. HAPPA.pl to karta podarunkowa pozbawiona dotychczasowej plastikowej formy i wyposażona w szereg funkcji niezbędnych w nowoczesnym marketingu. Stanowi tym samym doskonałą propozycję dla detalistów, którzy poszukują nowego kanału dotarcia do konsumenta.

Pomysłodawcy aplikacji HAPPA.pl jako pierwsi w Polsce, pragną zaoferować najlepszym w swoich branżach markom proste rozwiązanie, które w tradycyjnej formie są wykorzystywane na całym świecie od wielu lat. Aby zwiększyć liczbę klientów w sklepach (zarówno stacjonarnych, jak i internetowych) proponują oni połączenie pozytywnych emocji związanych z dawaniem prezentów z dobrymi i zaufanymi markami handlowymi. Klient nie przyjdzie zatem do konkretnego sklepu zwabiony jedynie reklamą. Dokona natomiast zakupu pod wpływem pozytywnych emocji, jako osoba obdarowana lub obdarowująca kodem podarunkowym HAPPA.pl. Marka tym samym zwiększy swoje szanse na to, że klient ponownie wróci do sklepu.

Badania pokazują, że klient dużo lepiej rozumie korzyści wyrażone w wartości nominalnej, aniżeli procentowej. Idąc tym tropem, coraz więcej firm rezygnuje z oferowania zniżek procentowych na korzyść kart podarunkowych dodawanych do zakupów. HAPPA.pl daje swoim partnerom unikalne narzędzie do szybkiej i prostej dystrybucji płatnych kodów podarunkowych. Dzięki nim każdy użytkownik Internetu będzie miał możliwość zrobienia trafionego i oczekiwanego prezentu – niezależnie od tego, czy w przyszłym tygodniu przyjaciel z pracy obchodzi urodziny, czy potrzebuje drobiazgu na ogłoszoną 10 minut temu na Facebook’u wieczorną imprezę. Bez potrzeby rejestracji, bez uciążliwego przeglądania kategorii sklepu, bez oczekiwania na dostawę. Za to z najbardziej cenionymi markami – mówi Artur Derwiszyński, właściciel i pomysłodawca HAPPA.pl.

W Polsce w 2011 roku z Internetu korzystało już 67% gospodarstw. Co więcej, aż 5,9 mln osób dokonuje zakupów internetowych. Najprawdopodobniej statystyki te będą stale wzrastać. Podobnie dzieje się na rynku kart podarunkowych, z którymi w 2010 roku w Polsce zetknęło się niecałe 40% Polaków, podczas gdy w 2011 było ich już 62%. Jak pokazują zagraniczne dane, jest to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku detalicznego. W 2011 r. w Wielkiej Brytanii rynek kart podarunkowych i voucherów wart był ponad 4,5 miliarda funtów, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych sam rynek kart podarunkowych szacuje się na około 100 mld dolarów. Według prognoz za półtora roku cały sektor kart przedpłaconych w USA osiągnie aż 685 mld. Wyniki te napawają entuzjazmem pomysłodawców i partnerów pierwszego w Polsce systemu kodów podarunkowych, czyli internetowego odpowiednika tradycyjnej karty podarunkowej lub vouchera.

Rynek kart podarunkowych w Stanach Zjednoczonych jest przesycony, co oznacza, że internetowe karty podarunkowe mają szansę zdobyć dużą część rynku. Mimo, że wirtualne karty zostały wprowadzone stosunkowo niedawno, w tej chwili mają już 12% rynku i to bez intensywnej kampanii reklamowej. Ten samoistny wzrost jest bardzo dobrą wiadomością dla sieci handlowych. Konsumenci coraz częściej wybierają prezenty w Internecie ze względu na koszt oraz wygodę, co pokazuje, że online’owe karty podarunkowe będą cieszyły się wciąż rosnącym zainteresowaniem w bliskiej i dalekiej przyszłości – mówi Rob Carpenter, właściciel największego na świecie sklepu z tradycyjnymi kartami podarunkowymi, FriendGiftr.com

HAPPA.pl to markowy kod podarunkowy stworzony przede wszystkim z myślą o pokoleniu Facebook. To miejsce w sieci, w którym można szybko i wygodnie kupić prezent o realnym wymiarze, ale w zaskakującej formie. Jest to także nowoczesny i bezpieczny wizerunkowo sposób na promocję najlepszych marek na rynku detalicznym oraz alternatywny kanał dystrybucji, pozwalający budować lojalność klientów w formie odbiegającej od wyprzedaży czy zakupów grupowych.

W chwili obecnej trwają ostatnie testy wersji komercyjnej systemu oraz wdrażanie go u pierwszych partnerów biznesowych, wśród których znalazły się między innymi EMPIK, Almi Decor, Heppin.com, Toys4Boys, Poczta Kwiatowa oraz spółka Ultimate Fashion, która zarządza w Polsce popularnymi na świecie sieciami marek modowych – system obejmowałby sklepy marek: GAP, New Look, River Island, Aldo, Esprit, Mexx.