Alcatel-Lucent Enterprise rozbudowuje pakiet rozwiązań komunikacyjnych OpenTouch

By | 24/07/2012

Małe, średnie i duże przedsiębiorstwa stoją dziś przed licznymi problemami i wyzwaniami dotyczącymi komunikacji, które obejmują m.in. obsługę urządzeń prywatnych w środowisku firmowym, pracę zdalną czy wymagania związane z komunikacją wideo. Jednym z największych wyzwań jest wprowadzanie nowych rozwiązań do środowiska informatycznego firmy przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów.

Alcatel-Lucent rozszerza portfolio swoich rozwiązań komunikacyjnych, aby pomóc przedsiębiorstwom sprostać wyzwaniom, zapewnić im więcej możliwości w dziedzinie komunikacji i umożliwić ochronę dotychczasowych inwestycji. Rozszerzenie możliwości i aplikacji pakietu OpenTouch na istniejące rozwiązania pozwala pracownikom działać wydajniej oraz lepiej współpracować z klientami dzięki obsługiwanym bezpośrednio połączeniom konferencyjnym i multimedialnym, a także możliwości swobodnej zmiany urządzenia nawet w trakcie rozmowy.

Rozwiązania OpenTouch zwiększają elastyczność komunikacji, umożliwiają bowiem klientom i pracownikom korzystanie z różnych urządzeń oraz pracę zdalną. Rozszerzają możliwości komunikacyjne, a zarazem chronią wcześniejsze inwestycje. Udostępniają też połączenia wideo w wysokiej rozdzielczości wszystkim pracownikom, aby mogli oni lepiej ze sobą współpracować niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.

Po rozszerzeniu oferty, dotychczasowy pakiet rozwiązań Corporate Communication Solutions wejdzie w skład pakietu OpenTouch dla średnich i dużych firm (OpenTouch Suite for Mid-Sized and Large Enterprises (MLE)). Natomiast pakiet Office Communication Solutions stanie się pakietem OpenTouch dla małych i średnich przedsiębiorstw (OpenTouch Suite for Small and Medium Businesses (SMB). Poszczególne produkty takie jak serwery komunikacyjne OmniPCX Enterprise czy OmniPCX Office, zachowają swoje dotychczasowe nazwy.

W każdym z segmentów rynkowych pakiet OpenTouch obejmuje następujące elementy:

  • Szerokie portfolio platform komunikacji, które mają zaspokoić różne potrzeby i spełnić wymagania różnych rynków — od typowej telefonii IP po zaawansowaną komunikację multimedialną opartą na SIP, w trybie rozproszonym lub centralnym, w wersji instalowanej u klienta lub udostępnianej w hostingu;
  • pełna oferta aplikacji komunikacyjnych, w tym rozwiązania w zakresie telefonii biznesowej, ujednoliconej komunikacji, współpracy, mobilności, wideokonferencji, udostępniania wideo, interakcji z klientami i ujednoliconego zarządzania;
  • kompletny zestaw aplikacji i urządzeń klienckich, pozwalających pracownikom komunikować się ze sobą i z klientami w optymalny sposób za pośrednictwem takich urządzeń jak softfony, telefony stacjonarne (TDM, IP lub SIP), inteligentne telefony obsługujące aplikacje, kampusowe rozwiązania roamingowe, specjalne urządzenia wideo, tablice interaktywne oraz szereg aplikacji stworzonych z myślą o smartfonach, tabletach i komputerach PC.

Nowe wersje produktów OpenTouch Multimedia Services 1.1, OpenTouch Business Edition 1.1 oraz OmniPCX Enterprise 10.1 to nowy poziom jakości i wydajności pracy w średnich i dużych przedsiębiorstwach:

  • Większa mobilność w intuicyjny sposób poprawiająca jakość rozmów:
    • Klient zunifikowanej komunikacji OpenTouch Conversation na tablet iPad
    • Nowa wersja klienta zunifikowanej komunikacji MyIC Phone — MyIC Mobile dla smartfonów z systemem Android
  • Lepsza współpraca z wykorzystaniem wideo i multimediów:
    • Zaawansowane połączenia konferencyjne z wysokiej jakości dźwiękiem, współpracą z tablicami interaktywnymi umożliwiającymi w bardzo naturalny sposób prowadzenie wirtualnych spotkań
    • Integracja punktów końcowych wideo LifeSize® z OpenTouch
    • OpenTouch Video Store — portal wideo opracowany przez Bell Labs
  • Optymalizacja infrastruktury informatycznej:
    • Oferta aplikacji zunifikowanej komunikacji w formie usługi z wykorzystaniem przetwarzania w chmurze
    • Wersje aplikacji serwera komunikacyjnego OmniPCX Enterprise i systemu zarządzania  OmniVista 8770 zwirtualizowane na  hiperwizorze VMware, dla łatwiejszego wprowadzania komunikacji IP do środowiska  centrów przetwarzania danych
    • Nowy kontroler granicy sesji OpenTouch Session Border Controller umożliwia SIP trunking oraz zabezpieczanie łączności z pracownikami zdalnymi przy realizacji usług komunikacyjnych obsługiwanych przez operatorów

Nowe możliwości — wersja OmniPCX Office Rich Communications Edition (RCE) 8.2 poprawia komunikację w małych i średnich firmach:

  • Większa mobilność w intuicyjny sposób poprawiająca jakość rozmów:
    • Klient MyIC Mobile na urządzenia z systemem Android
    • OmniPCX Office RCE bezpośrednio obsługuje rozszerzone funkcje klienta MyIC Mobile for Apple iPhone, MyIC Phone oraz MyIC Web for Office
  • Lepsza współpraca z wykorzystaniem wideo i multimediów:
    • Usługi wykorzystujące przetwarzanie w chmurze dla małych i średnich firm, w tym wideokonferencje z wykorzystaniem LifeSize Cloud Connections™ oraz hostowanego  OpenTouch Video Store
  • Optymalizacja infrastruktury informatycznej:
    • Rozbudowany SIP trunking oraz zintegrowane zabezpieczenia dla użytkowników mobilnych

Pakiet OpenTouch zaprezentowano po raz pierwszy w 2011 r. To nowatorska platforma, która oferuje zaawansowaną komunikację multimedialną w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wielu urządzeń i z udziałem wielu uczestników. Ten stworzony z myślą o firmach każdej wielkości pakiet umożliwia użytkownikom stopniowe przechodzenie na nowe funkcje i modele wdrożeniowe.

„Rozszerzenie pakietu OpenTouch™ stanowi element naszej strategii wykonawczej, której celem jest wsparcie przedsiębiorstw w usprawnianiu komunikacji. Nowe rozwiązania komunikacyjne są teraz dostępne dla małych, średnich i dużych firm. Pozwalają zaspokoić coraz większe potrzeby ich pracowników w dziedzinie połączeń multimedialnych z wykorzystaniem różnych urządzeń i udziałem wielu stron — niezależnie od stosowanego urządzenia i sieci. Ochrona dotychczasowych inwestycji w sprzęt oznacza korzyści finansowe, ważna jest również możliwość wdrażania rozwiązań w dowolnym modelu — od instalacji lokalnej po przetwarzanie w chmurze. Wszystko to w istotny sposób pomaga działom IT w osiąganiu celów przedsiębiorstw zarówno w zakresie usług, jak i aspektów finansowych”. – powiedział Eric Penisson, wiceprezes działu rozwiązań komunikacyjnych dla przedsiębiorstw (Communications Solutions) w firmie Alcatel-Lucent.