NEONET dynamicznie rozwija sieć sprzedaży – ma już 400 sklepów

By | 20/07/2012

NEONET, jedna z największych w Polsce sieci RTV AGD, otworzył 2 nowe sklepy – w Głogowie oraz Mysłowicach. Tym samym, liczba sklepów NEONET, obejmująca jednostki własne i franczyzowe, przekroczyła okrągłą sumę 400. NEONET jest obecnie trzecią pod względem sprzedaży siecią w Polsce, a jednocześnie liderem w rynkowym segmencie miast poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Liczba 400 sklepów plasuje go natomiast na pozycji nr 1, jeżeli chodzi o ilość sklepów.

Dynamiczny rozwój sieci dystrybucji to jeden z filarów strategii biznesowej NEONET na najbliższy rok – towarzyszy mu wprowadzenie nowego formatu sklepów. Koncentrując się nadal na lokalizacjach poniżej 200 tys. mieszkańców, NEONET utrzymuje swoje stałe przewagi rynkowe – konsekwentną politykę niskich cen, ekspercką obsługę, bardzo szeroki wybór produktów dostępnych w sklepach oraz pełną (ponad 10 000 indeksów) ofertę produktową dostępną dla Klienta w ciągu 24 godzin.

Firma NEONET to jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu RTV, AGD, IT. Wraz z otwartymi w ostatnich dniach lokalizacjami w Głogowie i Mysłowicach, w całym kraju działa już ponad 400 sklepów pod jej szyldem. Liczba ponad 400 lokalizacji plasuje NEONET na pozycji lidera pod względem ilości placówek – lista ta obejmuje zarówno sklepy własne (248), jak i franczyzowe (153). Tak rozbudowana sieć sprzedaży pozwala firmie zbudować ogólnopolski zasięg, o skali nieporównywalnej dla tradycyjnych, obecnych wyłącznie w wielkich miastach, hipermarketów.

NEONET konsekwentnie wzmacnia pozycję lidera w swoim segmencie rynku, koncentrując się głównie na lokalizacjach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Rozbudowie sieci towarzyszą także kolejne modernizacje, odpowiadające na zmieniające się trendy i rosnące oczekiwania konsumentów – przede wszystkim nowe rozwiązania w formacie sklepów oraz stałe poszerzanie asortymentu.

Wraz z generalnym rozwojem ogólnopolskich sieci handlowych i usługowych oraz rozszerzaniem ich zasięgu na coraz mniejsze miejscowości, widać duże zmiany w zachowaniach konsumentów. Kilka lat temu, wraz z powstawaniem kolejnych wielkopowierzchniowych marketów w aglomeracjach, dało się zaobserwować wyraźny trend migracji zakupowych z mniejszych miejscowości. Ich mieszkańcy na tzw. „duże zakupy” chętnie wybierali się do największych centrów handlowych, oddalonych nawet o kilkadziesiąt kilometrów.

„Dziś trend ten ulega odwróceniu. Największe sieci sprzedaży – kilka lat temu banki czy telekomy, a następnie także sieci handlowe: z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej – rozwijają swój zasięg na coraz mniejsze miasta. Konsumenci z tych lokalizacji mają dziś na miejscu dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów i usług. Przyzwyczajeni do szerokiego wyboru, stawiają też coraz wyższe oczekiwania samym sklepom – standardowi wnętrz, obsłudze, dostępności towarów oraz oczywiście niskim cenom.

W branżach takich jak RTV/ AGD, oferta w małych miejscowościach nie może dziś odbiegać od tej w największych miastach, a jednocześnie – powinna obejmować typowe dla lokalnych sklepów korzyści, np. niższe niż w hipermarketach ceny” – mówi Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.

„W naszej strategii postawiliśmy na kilka elementów, które odpowiedzą na te potrzeby Klientów. Po pierwsze: NEONET nadal będzie liderem, jeśli chodzi o politykę niskich cen – możemy je utrzymać dzięki niższym kosztom funkcjonowania. Po drugie – będziemy jeszcze bliżej. Cały czas rozwijamy sieć własną i franczyzową. Dziś jesteśmy w Polsce liderem pod względem liczby sklepów. Po trzecie –  wciąż doskonalimy standard sklepów. Nowy format, wprowadzany pilotażowo we flagowych salonach, to m.in. nowocześniejszy design, funkcjonalne przestrzenie, lepsza i  łatwiejsza dostępność produktów dzięki ekspozycji otwartej czy też nasze najnowsze rozwiązanie, czyli sprzedaż bezpośrednio z magazynów logistycznych przy wykorzystaniu specjalnych aplikacji na tablety, w które wyposażyliśmy naszych sprzedawców. Wiąże się to z kluczowym elementem strategii, czyli eliminacją problemu tzw. „krótkiej półki”, charakterystycznej dla wielu sieci lokalnych – w sklepach NEONET oferujemy Klientowi ponad 10 tysięcy produktów. Modele najlepiej dopasowane do potrzeb największej grupy Klientów znajdują się na ekspozycji w sklepach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez multimedialne katalogi – sprzedawca sprowadzi je do sklepu w 24h.

I wreszcie – wyróżnikiem sklepu będzie nadal wysoka jakość obsługi. Konsultanci NEONET to nie tylko sprzedawcy – ich zadaniem jest doradzanie Klientom w wyborze produktu najlepiej spełniającego ich oczekiwania.” – tłumaczy Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.

Ważnym elementem przewagi sklepów zlokalizowanych blisko miejsca zamieszkania, szczególnie w przypadku branży RTV AGD, jest kwestia kosztów transportu zamówionego towaru. Kupując duży sprzęt, jak lodówka, telewizor czy pralka, z dostawą do domu, bez porównania mniej zapłacimy za dostawę ze sklepu w swoim mieście niż z odległego hipermarketu. Klienci, którzy chcą odebrać zakupione towary sami – także te sprowadzone poprzez sklep internetowy www.neonet.pl – mogą zaś darmowo odebrać je w swoich miastach, w firmowych sklepach NEONET-u.