Doskonała sprzedaż Wiedźmina na Macach

By | 18/07/2012

CD Projekt RED w ciągu trzech miesięcy od premiery sprzedał 50 tys. sztuk pierwszej części swojego kultowego tytułu w wersji na komputery Mac. Notowany na warszawskiej giełdzie producent i dystrybutor gier zakładał, że w całym cyklu życia produktu nabywców znajdzie około 30 tys. klientów.

Edycja Rozszerzona Wiedźmina na komputery Mac zadebiutowała w trakcie wiosennej konferencji Grupy CD Projekt RED na początku kwietnia 2012 roku. Gra jest pierwszym produktem polskiego dewelopera na urządzenia produkowane przez amerykańską firmę z Cupertino. Mimo pięciu lat jakie upłynęły od debiutu pierwszego Wiedźmina na komputery PC, najnowsza Macowa wersja tytułu, dostępna wyłącznie w cyfrowej dystrybucji cieszy się duża popularnością.

„Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wielkością sprzedaży Wiedźmina na Maca. W ciągu trzech miesięcy nabywców znalazło już więcej sztuk niż zakładaliśmy dla całego cyklu życia tego produktu, a sprzedaż wciąż jest kontynuowana. Te wyniki pozytywnie nastrajają nas przed nadchodzącą premierą najnowszej, drugiej części Wiedźmina na komputery Mac, która na tej platformie nastąpi na jesieni tego roku” – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.

Na początku roku spółka CD Projekt RED odzyskała całość praw do pierwszej części Wiedźmina. Z tego powodu wszystkie środki pochodzące ze sprzedaży gry, po pomniejszeniu o marże platformy Steam, trafiają do giełdowej spółki.

Mimo, że sukces Wiedźmina w wersji na platformę Mac okazał się większy od oczekiwań, to sprzedaż na tę platformę wciąż stanowi niewielką część całości. W ciągu 5 lat od debiutu serii obie części Wiedźmina, stworzone przez polskie studio, sprzedały się na całym świecie w 4 mln egzemplarzy. Giełdowa spółka ma dalsze ambitne plany. W swojej strategii CD Projekt RED zakłada sprzedaż 10 mln własnych gier do końca 2015 r. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że drugi zespół deweloperski prowadzi równoległe prace nad nowym projektem. Wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. System, w oparciu o który powstanie nowa gra został przetłumaczony na 9 języków i sprzedaje się nieprzerwanie od 1988 r., a liczba graczy jest szacowana na ponad 5 mln osób na całym świecie.