Lipton Ice Tea wspiera nowy produkt wakacyjną kampanią, z naciskiem na działania w internecie

By | 10/07/2012

Marka Lipton Ice Tea (LIT) rusza z dwumiesięczną wakacyjną kampanią mrożonej herbaty LIT Green Lemon – „Lekka z natury”. Kampania obejmie m.in. działania w prasie i akcje samplingowe, jednak jej główne akcenty przypadają na obszar digital.

Kompleksową platformę działań w Internecie przygotowała agencja Digital One, jej autorstwa jest również key visual kampanii – kreacja „Motyl” – wykorzystywana także w innych kanałach komunikacyjnych. Kampania potrwa do końca sierpnia.

Wakacyjna kampania wspiera wprowadzenie na rynek nowego produktu – LIT Green Lemon. Jest to nowy wariant herbaty mrożonej Lipton Ice Tea, słodzony ekstraktem z liści stewii – niskokalorycznej substancji słodzącej pochodzenia naturalnego. Należąca do PepsiCo marka Lipton Ice Tea jest liderem segmentu mrożonych herbat zielonych, który bardzo dynamicznie rozwija się w ostatnich kilku latach – tylko w samym 2011 roku odnotowano wzrost o 23% w stosunku do roku 2010 (źródło: * Nielsen, sprzedaż ilościowa herbat mrożonych w Polsce, 2011 r.).

Ekstrakt z liści stewii nie zawiera kalorii i jest aż 300 razy słodszy niż cukier. Dzięki temu możliwe jest produkowanie słodkich napojów o obniżonej kaloryczności. Zastosowanie tej rośliny sprawiło, że nowy smak – LIT Green Lemon – zawiera o 30% mniej kalorii względem innych herbat mrożonych dostępnych na rynku (a co ważne efekt ten osiągnięto dzięki słodyczy pochodzącej z naturalnego źródła, bez użycia konserwantów i przy utrzymaniu walorów smakowych).

LIT Green Lemon stanowi więc mniej kaloryczną alternatywę dla herbat mrożonych dostępnych do tej pory na rynku. Dlatego hasło przewodnie kampanii brzmi: „Lekka z natury”. Hasło to stanowi platformę dla wszystkich aktywacji marketingowych zaplanowanych dla produktu w lipcu i sierpniu (jednocześnie wszystkie te działania prowadzone będą w duchu filozofii marki Lipton Ice Tea, czyli „Drink Positive”).

– Digital One wprowadzała jakiś czas temu markę Lipton Ice Tea do polskiej sieci i stworzyła dla niej od podstaw cały digitalowy ekosystem marki, tak więc doskonale rozumie jej fundamentalne potrzeby, co udowodniła i tym razem. Poza bardzo ciekawym i szeroko zakrojonym projektem działań w internecie, agencja stworzyła także kreację kampanii, która najlepiej wypadła w badaniach konsumenckich. W związku z tym wykorzystujemy ją także w działaniach wspierających LIT Green Lemon wykraczających poza internet. Zadaniem key visuala było podkreślanie naturalności, orzeźwienia, lekkości produktu oraz kobiecości, co znalazło odzwierciedlenie w kreacji z motylem – mówi Mateusz Góral, Assistant Brand Manager Lipton Ice Tea.

Agencja Digital One opracowała przede wszystkim strategię dla całej wakacyjnej akcji, ale także m.in. specjalną stronę www dedykowaną nowemu smakowi oraz szereg aplikacji i konkursów na potrzeby działań w Facebooku. Głównym konkursem będzie „7 OGRODÓW Lipton Ice Tea Green Lemon” – jest to konkurs-aplikacja (https://apps.facebook.com/litpl_ogrody/), który potrwa 2 miesiące. Do wygrania atrakcyjne nagrody – m.in. bransoletki marki YES, zestawy kosmetyków Clinique oraz nagroda główna – wycieczka dla 2 osób na Maderę, połączona ze zwiedzaniem ogrodu botanicznego.

Zadaniem uczestników zabawy jest wykonanie zadań w 7 OGRODACH LIT Green Lemon (są to gry zręcznościowe lub logiczne), oraz zebranie 7 Medalionów Stewii – po jednym w każdym ogrodzie; a następnie, po zebraniu wszystkich 7 Medalionów, udział w ósmym, finałowym Ogrodzie Stewii. Ogrody otwierane będą cyklicznie, po jednym na każdy tydzień kampanii.

Konkursom towarzyszyć będą kampanię displayowe oraz kampanie na Facebooku, równolegle prowadzone będą także działania z zakresu SEM. Przygotowano także specjalną stronę główną serwisu www.liptonicetea.pl , która jest teraz skoncentrowana właśnie na herbacie Green Lemon.

Digital One współpracuje z Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. (dystrybutorem marki Lipton Ice Tea) strategicznie od 2001 roku. Agencja obsługiwała i obsługuje wiodące brandy z portfolio tego marketera, m.in. Lipton Ice Tea i Pepsi.

Obsługę brandu Lipton Ice Tea agencja Digital One zdobyła w przetargu rozstrzygniętym w kwietniu 2010 r.

Od momentu rozpoczęcia współpracy z Lipton Ice Tea agencja Digital One przeprowadziła dla niej szereg długoterminowych projektów strategicznych – m.in. wprowadzała tę markę do internetu, tworząc dla niej kompleksową strategię komunikacji w obszarze digital oraz wdrażając cały internetowy ekosystem dla tego brandu. Agencja przygotowywała też m.in. działania wspierające w Internecie rynkowe debiuty nowych smaków Lipton Ice Tea:

Lipton Ice Tea Malinowa – w ciągu kilku miesięcy trwania tej akcji konsumenci wykonali ponad 2 mln interakcji z marką Lipton Ice Tea, oraz Lipton Ice Tea Green Mango – launchowi towarzyszyła roztańczona akcja promocyjna „Zaklinacze Mango” – konkurs taneczny dla fanów Lipton Ice Tea w całości zorganizowany na Facebooku, którego trzonem była specjalnie przygotowana aplikacja, a zwycięska grupa wirtualnych tancerzy pojawiła się w nagrodę na nośniku outdoorowym w centrum Warszawy.