Tele5 zmienia barwy

By | 09/07/2012

Nadająca od 10 lat telewizja Tele5 zmieniła swoje oblicze. Otrzymała nową oprawę graficzną oraz logo.

Z dniem 9 lipca 2012 roku kanał telewizyjny Tele5 zaprezentuje nową oprawę i logo stacji. Metamorfoza identyfikacji wizualnej kanału odzwierciedla jej nowy charakter. Odświeżony Tele5 to kanał o profilu rozrywkowym, skierowany głównie do mężczyzn, również tych młodszych. Podstawowym założeniem nowej identyfikacji było zwiększenie widoczności i wyróżnienie się na tle konkurencji. Nowy logotyp Tele5 jest mocnym, prostym i jednocześnie czytelnym znakiem. Wykorzystuje mocną, blokową typografię, której przejrzystość, a nawet dosadność przełamują lekką i typowo ekranową konwencję wykorzystywaną przez większość stacji telewizyjnych. Nowy znak jest czerwono–czarny, co dodatkowo podkreśla jego siłę. Dzięki tym zabiegom powstał logotyp, który niczym pieczęć firmuje męski świat kanałuTele5.

Logo Tele5 występuje także w wersjach: Premiera, Nadajemy 10 lat oraz z hasłem „Moc rozrywki” .

Pełna identyfikacja kanału (on i off air) odwołuje się do tych samych elementów, co logotyp. Charakteryzuje ją brak złożonych animacji, ograniczony kod kolorystyczny, który wykorzystuje przede wszystkim czerń oraz wyraźne, kontrastujące z czernią kolory: niebieski, czerwony, zielony, biały. Projekt stworzono jest przy użyciu najnowszych technik. Wyraża męski charakter poprzez mocne, blokowe formy. Wszystkie promo kanału oraz plansze informacyjne otrzymały również nowy wygląd, tworząc najwyższej jakości oprawę wizualną prezentowanych programów.

Celem rebrandingu kanału jest odmłodzenie wizerunku, tworzenie pozytywnych emocji oraz dotarcie do nowych grup docelowych. „Od początku 2012 roku stacja stara się docierać ze swoją nową ofertą programową do męskiej grupy docelowej, uzupełniając swoją ofertę o rozrywkę rodzinną. Na antenie obok filmów i seriali akcji oraz sensacyjno-kryminalnych emitowanych w porach wieczornych, znalazły się programy komediowe oraz popularno-naukowe emitowane w ciągu dnia” – mówi Piotr Borys, dyrektor programowy Tele5.

„Postawiliśmy na uproszczenie komunikacji, ujednolicenie i usystematyzowanie wszystkich elementów oprawy antenowej. Bazując na projektach i koncepcjach dotyczących zmian antenowych, stworzyliśmy spójny system identyfikacji marki, obejmujący elementy reklamy zewnętrznej, materiałów promocyjnych oraz korporacyjnych” – mówi Robert Kosobucki, dyrektor marketingu Tele5.

Za wszystkie projekty w ramach zmiany identyfikacji wizualnej kanału Tele5 odpowiada Mamastudio. „Nowa identyfikacja wizualna Tele5 wprowadza odbiorcę w męski świat rozrywki. Aby dotrzeć do grupy docelowej już na poziomie wizualnym zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wyrazistych, jednoznacznych oraz prostych rozwiązań kreatywnych. Silny logotyp bez elementów 3D, przejrzyste i czytelne liternictwo, zarówno w znaku jak i w oprawie antenowej oraz kod kolorystyczny ograniczający się do czerni i wyrazistych, kontrastujących z nią barw: niebieskiej, czerwonej, zielonej i białej, jak również charakterystyczna ścieżka dźwiękowa stworzona specjalnie na potrzeby autopromocyjne kanału Tele5 tworzą spójną i zapadającą w pamięć oprawę kanału” – mówi Piotr Ręczajski, dyrektor strategiczny oraz partner Mamastudio.

Stacja Tele5 obecna jest na polskim rynku telewizyjnym od kwietnia 2002 roku. Dociera do 62% gospodarstw domowych, czyli około 21 milionów Polaków za pośrednictwem satelity oraz sieci kablowych. Stacja nadaje program o charakterze rozrywkowym. W ofercie programowej widzowie znajdą seriale i filmy: sensacyjne, science-fiction, komediowe, kryminalne, obyczajowe; thrillery, horrory, dramaty. Obok dużych produkcji kina europejskiego i amerykańskiego, stacja prezentuje autorskie programy rozrywkowe.