„Go GLOBAL!” – nowe perspektywy i rosnący potencjał Grupy ADV

By | 03/07/2012

Grupa ADV – holding firm działających w obszarze komunikacji cyfrowej, innowacyjnych technologii i sektorze e-commerce – rozpoczyna realizację strategii „Go GLOBAL!” i zwiększa sprzedaż na rynkach zagranicznych, m.in. w Holandii, Francji, Niemczech, Turcji, Indonezji i USA. W obszarze innowacyjnych technologii Grupa ADV weszła już na rynki Arabii Saudyjskiej, Kenii, Szwajcarii i Senegalu. Tym samym spółka oczekuje dalszego, dynamicznego wzrostu przychodów.

W ramach strategii ‘Go Global!’ spółka z Grupy ADV – SMT Software – utworzyła oddział w Holandii, a Studio Animacji Xantus rozpoczęło sprzedaż serialu animowanego do nauki języka angielskiego – „Baby Beatles” – w Rosji, Turcji, Francji, Niemczech oraz Indonezji. Prowadzone są także rozmowy z kilkudziesięcioma stacjami telewizyjnymi między innymi z Chin i Turcji. Ponadto, system iAlbatros – platforma rezerwacji hotelowych, przeznaczona dla klientów biznesowych – sprzedawany jest obecnie we Francji i Tunezji. Natomiast system SATIS służący do geolokalizacji pojazdów został do tej pory wdrożony w Saudi Aramco, szwajcarskiej firmie Euro-Help Line, firmie ochroniarskiej w Kenii oraz żandarmerii wojskowej w Senegalu.

„Do niedawna większość przychodów Grupy ADV generowana była w Polsce. Dzięki nowej globalnej strategii produkty spółek z portfolio naszej Grupy staną się dostępne także na zagranicznych rynkach. Utworzyliśmy oddział SMT Software w Holandii, a obecnie organizujemy oddział Grupy ADV w USA. Innowacyjne rozwiązanie jakim jest ‘Go Global!’ – obok równolegle wdrażanej strategii ‘GO BOX!’ – stanie się z pewnością motorem napędowym generowanych przez Grupę ADV przychodów” – zapowiada Konrad Pankiewicz, prezes Grupy ADV.

Równolegle z ‘Go GLOBAL!’ Grupa ADV wdraża strategię ‘GO BOX!’ – polegającą na rozszerzeniu dotychczasowej działalności usługowej o sprzedaż własnych produktów w każdym z sektorów swojej działalności. Tym samym spółka wchodzi na nowe, bardzo dynamicznie rozwijające się rynki, gdzie wzrosty przez najbliższe lata będą dwu- a nawet trzy-cyfrowe (teleopieka, systemy gis, animacje 3d).

W I kwartale 2012 roku Grupa ADV odnotowała 24 mln zł skonsolidowanych przychodów, co daje wzrost o 67% w porównaniu z I kwartałem 2011 roku. EBITDA wyniosła 2,02 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 400 tys. zł i był wyższy o 251% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Rentowność Grupy ADV na poziomie EBITDA wyniosła 8,4% w zestawieniu z 6,6% w Q1 2011.