Agencja Allegro za kulisami Warszawskiej Strefy Kibica

By | 02/07/2012

Agencja Allegro była producentem programu artystycznego największego Fan Zone w historii Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™ – oficjalnej Strefy Kibica w Warszawie, organizowanej przez miasto stołeczne Warszawa. Przez cały czas trwania Turnieju, na Placu Defilad odbyły się dziesiątki koncertów polskich i zagranicznych gwiazd, liczne animacje oraz akcje oficjalnych sponsorów. Pod Pałacem Kultury i Nauki czeka największa w Polsce strefa kibica.

Agencja Allegro odpowiadała między innymi za: logistykę, transfer artystów, scenografię, animacje, przygotowanie scenariuszy, konkursów oraz koordynowała działania sponsorów UEFA EURO 2012™.

Najważniejszym celem Strefy Kibica było dostarczenie rozrywki, która trafi w gusta szerokiego grona odbiorców – zarówno kibiców, turystów, jak i mieszkańców Warszawy. Poza transmisją turniejowych meczów, zaoferowano wiele dodatkowych atrakcji. Na scenie warszawskiego Fan Zone wystąpili znani, polscy artyści: Kayah, Lady Pank, Zakopower, Bracia, T-Love, Enej, Blenders, Afromental, Ewelina Flinta, Anna Wyszkoni, Sylwia Grzeszczak i Poparzeni Kawą Trzy. Nie zabrakło również wykonawców, znanych z popularnych programów muzycznych, takich jak Mateusz Kraustwurst czy Damian Ukeje. Jednak największą popularnością cieszyły się występy zagranicznych wokalistów, wśród których znaleźli się Taio Cruz, The Ten Tenors oraz Ray Wilson. Wstęp na wszystkie wydarzenia był całkowicie bezpłatny.

„Sukces warszawskiej Strefy Kibica to rezultat wielomiesięcznych przygotowań. Cieszę się, że udało nam się zrealizować cele jakie sobie wyznaczyliśmy. Wszystko to, co działo się w Strefie promowało Stolicę, pokazało, że Warszawiacy są bardzo gościnni i umieją się bawić. Nic tak nie cieszy, jak tysiące osób, które odwiedziły Fan Zone nawet w dni, kiedy nie było transmisji meczów. Wybór artystów dokonany przez Agencję Allegro, która postawiła na wykonawców trafiających w gusta szerokiego grona odbiorców, był strzałem w dziesiątkę” – mówi Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji miasta stołecznego Warszawy.

Program działań w Strefie był spójny z wydarzeniami rozgrywającymi się na stadionach wszystkich miast turniejowych. Na przykład podczas meczu Polska-Grecja, w Strefie można było poczuć atmosferę obu państw. Na scenie zagrał grecki zespół Milo Curtis – NAXOS QUINTET, a o tajemnicach greckiej drużyny narodowej opowiadał znany Grek – Teofilos Vafidis. Podobnie działo się w trakcie rozgrywek pozostałych Państw biorących udział w Mistrzostwach. W programie można było odnaleźć elementy kultury i obyczajów każdego z nich. Także starannie dobrana oprawa muzyczna współgrała z wydarzeniami sportowymi.

Strefa kibica była otwarta łącznie 305 godzin i odwiedziło ją ponad 1,3 mln osób. Kibice obejrzeli na telebimach 31 meczów, a poza transmisjami ze stadionów, zapewniono niemal 250 godzin atrakcji na scenie.

„Każdy koncert, każda transmisja meczu, pociągała za sobą ogrom działań logistycznych i koordynację pracy setek ludzi. Cieszymy się, że Agencja Allegro była producentem programu tak prestiżowej imprezy, która okazała się zarówno frekwencyjnym, jak i organizacyjnym sukcesem” – podsumowuje Anna Gogacz, General Manager Agencji Allegro.