Gemius zwyciężył w przetargu na badanie węgierskiej widowni internetowej

By | 29/05/2012

Gemius – międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu oraz konsultingu – wraz z firmą Ipsos zwyciężył w przetargu na badanie węgierskiej widowni internetowej. Wygrana oznacza kontynuację dotychczasowej współpracy obu spółek przy realizacji badania. Pomiar na Węgrzech będzie prowadzony aż do 2017 roku.

Przetarg zorganizowany został przez IAB Hungary i Stowarzyszenie Agencji Komunikacji Marketingowej (MAKSZ). Rozpoczęcie nowej fali pomiaru oglądalności zaplanowano na 2 stycznia 2013 roku.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji węgierskiego IAB i MAKSZ. Dzięki wygranej wraz z firmą Ipsos będziemy kontynuować badania niezwykle interesującego rynku online, tak istotnego w naszym regionie. Stanowi to również dodatkowy impuls do rozwoju naszych usług” – komentuje Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius i szef produktów badania gemiusAudience w firmie.

Nowa fala badania to więcej niż kontynuacja dotychczasowego projektu gemiusAudience. Pomiar uzupełniony zostanie o dane na temat rynku internetu mobilnego (gemiusMobile) oraz materiałów wideo i ich oglądalności (gemiusStream). Zmiana stanowi dla jednego z najbardziej rozwiniętych rynków online w Europie Środkowo-Wschodniej wielki krok na przód. Nowości w pomiarze węgierskiej widowni internetowej są odpowiedzią firmy badawczej na dynamiczny rozwój lokalnych potrzeb oraz znaczny wzrost zainteresowania tym sektorem ze strony reklamodawców, wydawców i domów mediowych.

„Wygrana to dowód uznania dla naszych narzędzi pomiaru widowni internetowej. Jesteśmy przekonani, że rozszerzenie zakresu badania o dane na temat internetu mobilnego i treści video będą istotną wartością dodaną w badaniach Sieci dla całego regionu” – dodaje Pieczyński.

Firma Gemius realizuje badanie węgierskiej widowni internetowej nieprzerwanie od 2006 roku.