Zabrali Lulki do domu – pomogli potrzebującym dzieciom

By | 25/05/2012

Ambasadorka SOS Natalia Kukulska, biznesmeni, artyści wzięli udział w charytatywnej aukcji Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Wczoraj w Panorama Barze na 40 piętrze Hotelu Marriott w Warszawie odbył się bankiet połączony z aukcją charytatywną zorganizowany przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce i jego ambasadorkę Natalię Kukulską. W czasie imprezy goście mogli wylicytować zaprojektowane przez Natalię Kukulską Lulki – przywieszki do bransoletek dedykowane SOS, wyprodukowane przez Mazela Centrum Grawerskie.

„W czasie wizyty w SOS Wiosce Dziecięcej w Siedlcach odwiedziłam też prowadzoną przez Stowarzyszenie świetlicę wsparcia dziennego dla dzieci z rodzin zagrożonych rozpadem, tam zobaczyłam jak wiele jest potrzebujących dzieci, jak wielkie są ich potrzeby i jak mądrze Stowarzyszenie im i ich rodzinom pomaga. Dlatego i ja zdecydowałam się pomóc. To właśnie dla nich zaprojektowałam Lulka-  kukułkę. Dlaczego kukułka? Bo mój zespół z programu „Bitwa na Głosy” nazywał się KUKUŁKI, w tym programie chcieliśmy wyśpiewać dla dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych główną nagrodę, nie udało się, ale dzisiaj chociaż tak możemy pomóc. Zachęcam wszystkich do licytacji”- powiedziała gwiazda.

Swojego Lulka, w ramach konkursu projektowały też dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych. Wygrała 14-letnia Karolina z SOS Wioski Dziecięcej w Siedlcach projektem domu przykrytego dachem w kształcie serca.

„Wykonałam projekt który symbolizuje dom, w którym teraz mieszkam. Dom pełen miłości, serca, radości i ciepła.

Symbolem domu , w którym panuje miłość jest serce. Serce jest najważniejsze więc umieściłam je na górze domu (jako daszek)”- powiedziała Karolina.

Niestety nie wszystkie dzieci mają bezpieczny dom. 30% dzieci w Polsce żyje w biedzie.  Na mapie Polski jest wiele miejsc, gdzie bieda, bezrobocie, życiowa niezaradność lub alkoholizm paraliżują rodziców do tego stopnia, że nie potrafią zająć się własnymi dziećmi. To właśnie w takich miejscach tworzymy Programy Umacniania Rodziny, by wspierać w rozwiązywaniu problemów i wspierać rozwój dzieci.  Tam powstają placówki wsparcia dziennego w których staramy się odpowiadać  na wszystkie potrzeby zaniedbanego dziecka.  Pomagamy  odrabiać lekcje, realizować  i rozwijać pasje i zainteresowania. Pracujemy  z rodziną poprzez poradnictwo, psychoedukację, by odkryć w rodzinie potencjał do zmiany.  Uczymy rodziców jak  stawać się  lepszymi  rodzicami, pomagamy znaleźć pracę. Jeżeli jest taka konieczność  we współpracy z pozyskanymi  partnerami pomagamy finansowo. Wszystko po to by rodzina pozostała razem, by ją wzmocnić i rozwijać jej mocne strony.

To również na ten cel ambasadorka SOS Natalia Kukulska przekazała dochód z aukcji swoich strojów z „Bitwy na głosy”. Na wczorajszym bankiecie artystka wręczyła wylicytowaną suknię projektu Violi Śpiechowicz Pani Magdalenie Wyszyńskiej, która na uroczystość przyjechała aż z Zamościa. Pani Magda dostała od Piosenkarki także Lulka kukułkę.

Zaproszeni na aukcję biznesmeni, artyści i dziennikarze wylicytowali wszystkie wystawione na aukcję Lulki. Każda ze sprzedanych przywieszek to nawet tydzień zajęć w Placówce Wsparcia Dziennego dla dziecka z rodziny zagrożonej rozpadem.

Imprezę zorganizował Hotel Marriott w Warszawie, prowadziła ją dziennikarka TVP 1 Paulina Chylewska, a aukcję Piotr Lengiewicz z domu aukcyjnego Rempex.S.A.

Od dzisiaj Lulki wspierające ideę SOS Wiosek Dziecięcych w kształcie kukułki i domku z dachem w kształcie serca można kupić na www.lulki.pl.