Grupa Ogilvy w Polsce udoskonala strukturę

By | 25/05/2012

Grupa Ogilvy w Polsce podjęła decyzje o zmianach w strukturze portfolio spółek. Od 1 czerwca działalność operacyjna Gruppa66 Ogilvy i Mather Communications zostanie połączona, tworząc agencję Ogilvy & Mather Advertising. Przekształceniu towarzyszą awanse na kluczowych stanowiskach grupy.

Olga Sobieraj – dotychczasowy Managing Director spółki Gruppa66 Ogilvy – obejmie stanowisko Chief Operating Officer, Member of the Board Grupy Ogilvy w Polsce.

Managing Directorem nowej struktury Ogilvy & Mather Advertising zostanie Wojciech Putrzyński, który od 7 lat zarządzał spółkami Mather Communications / SoHo Square.

Na czele kreacji Ogilvy & Mather Advertising stanie – Janek Majle, jako Dyrektor Kreatywny.

Dotychczasowy szef strategii Mather Communications / SoHo Square Ania Sowińska dołączy do zarządzanego przez Elę Twardowską zespołu Ogilvy Brand Consulting na stanowisku Dyrektora Strategicznego.

„Wprowadzane przez nas zmiany to odpowiedź na potrzeby Klientów i ewolucję rynku reklamy na świecie. Koncentrujemy nasze największe atuty w ramach silnych spółek o jasno zdefiniowanych i uzupełniających się kompetencjach, które będą ze sobą ściśle współpracować pod jednym dachem. Jestem przekonany, że nowa struktura, w połączeniu z prowadzonym przez nas zaawansowanym projektem digitalizacji flagowych spółek, pozwolą nam na jeszcze efektywniejsze działanie. Nasze priorytety to skuteczność, innowacje i kreacja z najwyższej światowej półki” – powiedział Tomasz Bałuk, CEO Ogilvy Group Polska.

Grupa Ogilvy w Polsce – jako część międzynarodowej struktury WPP – prowadzi szeroko zakrojone działania związane w wdrażaniem programu „digital@ogilvy”. Jego podstawą jest implementacja podejścia do komunikacji, polegającego na postrzeganiu digitalu, jako medium integrującego wszystkie komunikacyjne działania 360.

Olga Sobieraj związana jest z Ogilvy w Polsce od 13 lat. W zakresie jej obowiązków jako Chief Operating Officer’a leżeć będzie zarządzanie wszystkimi spółkami Grupy Ogilvy w Polsce, ze szczególnym naciskiem na integrację i koordynację ich pracy w zakresie całościowej oferty komunikacji 360.

„Od wielu miesięcy Olga jest liderem w naszej organizacji w zakresie integrowania i digitalizacji nie tylko wszystkich naszych podmiotów, starając się, aby każdy znaczący projekt w naszej firmie traktowany był zgodnie z filozofią „digital@ogilvy”. Dzisiaj jest czas, aby nad tym wyzwaniem mógł skupić się nasz kluczowy lider w jeszcze większym wymiarze i zakresie. Olga Sobieraj realizuje wyzwanie, które w moim pojęciu jest strategicznym kierunkiem rozwoju naszej firmy i będzie decydować o tym, gdzie na mapie nowoczesnych firm komunikacyjnych będzie pozycjonować się Ogilvy w Polsce w niedalekiej przyszłości” – dodaje Tomasz Bałuk, CEO Ogilvy Group Polska.

Wojciech Putrzyński – nowy Dyrektor Zarządzający Ogilvy & Mather Advertising – od 7 lat zarządzał spółkami Mather Communications / SoHo Square.

Agencja SoHo Square, również zarządzana przez Wojtka Putrzyńskiego, zostanie zachowana w ramach wewnętrznej struktury Grupy Ogilvy i będzie dalej funkcjonować, obsługując między innymi markę AVON na ponad 35 rynkach w regionie EMEA.

Janek Majle, Dyrektor Kreatywny Ogilvy & Mather Advertising, jest od niedawna w grupie. Do głównych zadań, jakie staną przed nim będą należeć: odpowiedzialność za jakość produktu kreatywnego agencji, nadzorowanie wszelkich projektów kreatywnych realizowanych przez agencję oraz zarządzanie działem kreacji Ogilvy & Mather Advertising i praca nad jego stałym rozwojem.

Jednocześnie z Agencją rozstaje się szefowa Ogilvy Interactive Gosia Skorwider. Obecnie prowadzona jest rekrutacja leadera digital i interactive.

„Dla nas wszystkich ogromne znaczenie ma także fakt, że w wyniku tych zmian, w ramach całej grupy nie przewidujemy ani jednego zwolnienia” – powiedział Tomasz Bałuk, CEO Grupy Ogilvy w Polsce.

Po zmianach, Ogilvy Group Poland w Polsce obejmie 7 spółek działających w obszarze komunikacji marketingowej: Ogilvy & Mather Advertising, SoHo Square, Ogilvy Action – agencję marketingu zintegrowanego, operującą szczególnie w obszarach: promotional, shopper, trade i experiental marketingu, Ogilvy Interactive, Ogilvy PR (PR korporacyjny, produktowy, eventy, sponsoring), Ogilvy Brand Consulting wyspecjalizowaną w zakresie doradztwa strategicznego oraz dom produkcyjny Redworks zajmujący się produkcją broadcastową, DTP i print managementem, będący hubem adaptacyjnym dla klientów w regionie EMEA.