Tyskie Klasyczne – alternatywny wariant Tyskiego – debiutuje na rynku

By | 09/05/2012

Alternatywny wariant największej polskiej marki piwnej – Tyskie wprowadza lider branży Kompania Piwowarska. Tyskie Klasyczne jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów coraz częściej poszukujących autentycznych smaków. Skład Tyskiego Klasycznego stworzony został w oparciu o ustanowione w XVI wieku prawo czystości piwa. Tyskie Klasyczne warzone jest wyłącznie ze stuprocentowego słodu jęczmiennego, chmielu i wody. Marka kierowana jest do ludzi młodych, lecz ceniących tradycyjne wartości. Wprowadzenie klasycznej edycji wesprze kampania reklamowa pod hasłem „Nic dodać”, która nawiązuje do tradycji i składu nowego piwa. Działania rozpoczną się w maju i potrwają kilka miesięcy.

Tyskie Klasyczne, piwo inspirowane tradycją, jest odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej wymagających i świadomych konsumentów, poszukujących oryginalnych, tradycyjnych smaków. Skład piwa przygotowany został zgodnie z poszanowaniem prawa czystości ustanowionego w XVI wieku. Nowy wariant ma w sobie tylko trzy składniki: powstaje w 100% ze słodu jęczmiennego, chmielu oraz wody. – To piwo nie potrzebuje niczego więcej. Tyle wystarczy: łyk inspiracji tradycją, blisko 400 lat doświadczenia w warzeniu piwa i tylko trzy  składniki. Po prostu klasyk gatunku – mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.

Tyskie Klasyczne to powrót do tradycji, gdy piwa były łagodniejsze i bardziej delikatne. Powstało przede wszystkim – choć nie tylko – z myślą o młodszym pokoleniu, ludziach dwudziesto, trzydziestoletnich. Nadaje się na każdą okazję, gdy piwa pije się nieco więcej.

Powrót do trzech podstawowych składników: słodu, chmielu i wody to bardzo dobry kierunek. Piwa warzone w taki sposób mają zdecydowanie wyższą pełnię smaku. Są też z reguły dobrze zbudowane tzn. mają wyraźny słodowy posmak współgrający z chmielową goryczką. Poza tym cztery surowce, z których od setek lat warzy się piwo dają nam gwarancję „prawdziwości” piwa oraz coś co Czesi trafnie nazywają treściwością piwa. To jakby mieć więcej piwa w piwie. – mówi Maciej Chołdrych, degustator piwa, szef firmy Piwoznawcy.

Kształt butelki sprawi, że piwo z pewnością wyróżniać się będzie na półce. Butelka Tyskiego Klasycznego oddaje ducha dawnego browarnictwa. Projektanci inspirowali się architekturą tyskiego browaru: wystrojem warzelni, monumentalną elewacją chłodni centralnej, smukłością wieży zegarowej. Powstała butelka o idealnie zbalansowanym kształcie: masywnym korpusie, solidnej podstawie, grubym kołnierzu i strzelistej szyjce. Rustykalny grawer korony, beżowa kolorystyka i łukowate ramiona etykiety nawiązują do stylu sprzed epoki. Tak jak w XIX w. butelka nie ma kontretykiety.

Tyskie Klasyczne weszło do sprzedaży 23 kwietnia. Docelowo dostępne będzie na terenie sześciu województw: łódzkiego, opolskiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. To dlatego, że miejscem narodzin Tyskiego Klasycznego są Tyskie Browary Książęce zlokalizowane w Tychach. Pozostałe regiony są najbliższe kolebce narodzin tyskich tradycji browarniczych. Mieszkańcy tych stron przywiązani są do tradycji i dlatego w pierwszej kolejności Tyskie Klasyczne dedykowane jest konsumentom zamieszkującym właśnie te województwa.

W maju planowana jest kampania reklamowa, która obejmie obszar dystrybucji Klasycznego: reklama w Internecie, prasie  i na outdoorze oraz promocja bezpośrednia podczas eventów. Sprzedaż Tyskiego Klasycznego wsparta zostanie również poprzez wykorzystanie narzędzi handlowych takich jak materiały POS w punktach sprzedaży i gastronomii, reklama i ogłoszenia w magazynach sieci handlowych, obecność w alejkach w punktach sprzedaży czy akcje specjalne dla pracowników sklepów. Za kreację działania BTL i digital odpowiada agencja TEQUILA\Polska, zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom, działania PR prowadzi Q&AConsulting. Opakowania stworzyła agencja Siber Head.

Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Tyskie jest od 10 lat liderem na rynku piwnym. To najbardziej wartościowa,  najchętniej kupowana marka piwna zarówno w handlu detalicznym jak i gastronomii. Co sekundę sprzedaje się 11 butelek tego ulubionego piwa Polaków. To też marka, która jest gwarantem pewnych zysków dla właścicieli sklepów i pubów.

Category: Bez kategorii