DigitalOne i MillionYou.com przygotowały crowdsourcingowy konkurs dla marketerów “Shoot the brand – nakręć swoją markę!”

By | 09/05/2012

Serwis MillionYou.com został partnerem drugiej edycji Filmteractive Festival. W ramach tegorocznej edycji Filmteractive Festival agencja Digital One i MillionYou.com stworzą filmy reklamowe dla wybranego Brand Managera z jego marką w roli głównej, oraz wesprą jego markę działaniami promocyjnymi – wartość całego projektu to 100 tys. zł.

Marketerzy mogą przysyłać swoje zgłoszenia do 4 czerwca – jest to jeden z konkursów tegorocznej edycji Filmteractive Festival, której finał odbędzie się podczas międzybranżowej imprezy, 20 – 21 września 2012 w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.

Pełna informacja o konkursie dostępna jest od dziś na stronie  www.filmteractivefestival.eu/konkurs

– Ideą całego Filmteractive Festivalu jest chęć łączenia marketerów z twórcami, z korzyścią dla obu stron. Konkurs „Shoot the brand – nakręć swoją markę!” to właśnie jeden z pomysłów na zbliżenie tych środowisk. Pełni też rolę „edukacyjną”, pokaże bowiem jak można wykorzystywać crowdsourcing w służbie brandów – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca i współtwórca Filmteractive Festivalu, CEO / managing partner agencji Digital One.

Jury konkursu wybierze marketera, dla którego zostanie przygotowana kampania o wartości 100 tys. zł w MillionYou.com – platformie będącej połączeniem serwisu filmowego i portalu społecznościowego, gromadzącej już ponad 20 000 zarejestrowanych użytkowników i twórców filmowych.

Efektem kampanii będzie kilkadziesiąt filmów realizujących brief przygotowany przez zwycięskiego marketera. Filmy stworzą doświadczone ekipy, działające w ramach portalu MillionYou.

Następnie marketer, wspólnie z  jurorami konkursu, wybierze najlepsze spośród stworzonych filmów i otrzyma prawa do ich wykorzystania w swoich działaniach reklamowych. Filmy te będą także wyświetlane podczas Festivalu.

– Fani marek chętniej oglądają pomysłowe filmy realizowane metodą crowdsourcingu, niż typowe spoty reklamowe. Dzieje się tak, bo angażują fanów w ulepszenie produktu, są świeże i pomysłowe, zaś wspólne działania podejmowane przez markę i jej konsumentów zwiększają jej popularność. Dla marki, która będzie głównym bohaterem konkursu w ramach Filmteractive Festival korzyść jest podwójna – po pierwsze otrzyma ona wsparcie w postaci silnej kampanii, ale także najlepsze spoty z konkursu będą profesjonalnymi reklamami, gotowymi do wykorzystania, czyli do emisji w mediach – wyjaśnia Tomasz Kurzątkowski, partner w MillionYou.

Filmteractive Festival to jedyny tego typu festiwal w Europie poświęcony tematyce m.in. branded content, formatowi cross media, interaktywnym projektom filmowym.

Filmteractive Festival służy wymianie doświadczeń i kontaktów pomiędzy kilkoma środowiskami: filmowym, interactive, reklamowym i marketerskim. Najważniejsze nowości planowane na ten rok to m.in. stworzenie specjalnych „stref networkingowych” oraz odświeżenie formuły konkursów festiwalowych. Tegoroczna edycja festiwalu będzie też miała dużo bardziej międzynarodowy charakter.

– Nawiązaliśmy współpracę z festiwalami, pokazami i targami branżowymi w całej Europie, będziemy także poszukiwali w całej Europie przełomowych projektów z obszaru digital i interactive video, które warto byłoby zaprezentować jesienią w Polsce, podczas drugiej edycji Filmteractive Festival – mówi Olgierd Cygan.

Uczestnikami Filmteractive Festivalu są twórcy, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive, branży reklamowej, oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas festiwalu (20-21 września 2012 r.) będą m.in. interaktywne wideo, branded content, formaty crossmediowe, cyfrowe opowiadanie historii i rozrywka.

Organizatorami Filmteractive Festivalu i Konkursu są łódzka Fundacja Media Klaster (www.mediaklaster.pl) oraz agencja Digital One, a współorganizatorem Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera.

Jednym z prelegentów pierwszej edycji Filmteractive Festival, w 2011 roku, był Sławomir Idziak, światowej sławy operator filmowy i reżyser. Wśród pozostałych prelegentów Filmteractive Festivalu znaleźli się m.in. Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).

Fanpage z festiwalowymi aktualnościami: http://www.facebook.com/#!/FilmteractiveFestival

Strona internetowa festiwalu: www.filmteractivefestival.eu

Category: Bez kategorii