Blogosfera bez tajemnic

By | 08/05/2012

Z każdym dniem jest ich coraz więcej. W Polsce już ponad 3 miliony. Mowa oczywiście o blogach. Co sprawia, że pisanie w sieci staje się tak popularne? Jakie konsekwencje niesie to dla kształtowania opinii publicznej? Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie już 10 maja podczas IV Ogólnopolskiego Zjazdu Analityków Mediów pod hasłem „BLOG WSZECHMOGĄCY”. Wydarzenie organizowane jest przez studentów Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Tegoroczne spotkanie jest próbą scharakteryzowania polskiej blogosfery z różnych perspektyw – od analizy medioznawczej, po ukazanie jej znaczenia dla społeczeństwa i biznesu. Głos w debacie nad popularnością blogów i wyzwaniami, jakie przed nią stoją, zabiorą przedstawiciele ośrodków naukowych w kraju, a także osobowości świata mediów i biznesu oraz sami blogerzy. Wśród nich są m. in. Paweł Lipiec („eCommerce.edu.pl”),  Vadim Makarenko („Gazeta Wyborcza”), Łukasz Malczewski (agencja PR d*fusion communication) oraz  Maja Sablewska (majasablewskablog.pl) – uczestnicy zaplanowanej na ten dzień debaty, którą będzie można śledzić na żywo przez Internet. Rozmowę poprowadzi jeden z najbardziej znanych blogerów w Polsce – Maciej Budzich (mediafun.pl).

– Wybór tematu konferencji nie jest przypadkowy. Dziś widzimy, że blogosfera stale się rozrasta. Przykładowo, blog Make Life Harder ma już ponad 90 tys. fanów na Facebooku. Jak wykorzystać ten medialny, społeczny i marketingowy potencjał? Kogo za kilka lat będziemy bardziej cenić – dziennikarzy czy blogerów? Pytań, z którymi warto się zmierzyć, jest wiele. Odpowiedzi na nie poszukamy wspólnie z ekspertami z całego kraju – mówi Ilona Witczak, prezes Koła Naukowego Obserwacji Polskich Mediów i organizator zjazdu.

W trakcie jednego z paneli, dzięki wsparciu agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, członkowie KNOPM zaprezentują wyniki badań, dotyczących różnic w sposobie przedstawiania świata przez media tradycyjne i blogosferę. Analizie poddano przekazy medialne opisujące sprawę wprowadzenia w Polsce kontrowersyjnego porozumienia ACTA. – Blogerzy to współcześni liderzy opinii. Chcemy sprawdzić, czy ich stanowisko w sprawie ACTA przedostało się do mediów mainstreamowych i czyj głos był dominujący w tej debacie – dodaje Joanna Dziedzic, wiceprezes KNOPM i koordynatorka  badania.

Konferencja odbędzie się na Kampusie Centralnym UW w budynku Centrum Informatycznego (III piętro, s.306). Otwarcie obrad zaplanowano na godzinę 9:30. Zakończy je projekcja filmu “Blogersi” (reż. Jarosław Rybus), opisywanego przez twórców jako „dokument o sile Internetu”.

Więcej informacji o wydarzeniu dostępnych jest na stronie www.knopm.uw.edu.pl i na facebookowym profilu „BLOG WSZECHMOGĄCY” http://www.facebook.com/BlogWszechmogacy.

Patronat nad wydarzeniem objęli: Bankier.pl, Blogbank.pl, d*fusion communication, eCommerce.edu.pl , Instytut Dziennikarstwa UW, MTResearch, Newsline.pl, PTBRiO, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Radio Kampus, TOK FM, UW3D, wyborcza.pl.

Category: Bez kategorii