Zakupy grupowe alternatywą dla tradycyjnych ofert last minute

By | 31/01/2012

Opady śniegu w całym kraju oraz zapowiedzi prawdziwej zimowej pogody na ferie obudziły w Polakach gwałtowne zainteresowanie wyjazdami narciarskimi. Wielu z nich w poszukiwaniu ofert zagląda na portale zakupów grupowych, które są dobrą i sprawdzoną alternatywą w stosunku do tradycyjnych ofert last minute.

Według szacunków Gruper.pl sprzedaż kuponów związanych z zimowym odpoczynkiem w serwisie wzrosła w porównaniu do zeszłego roku dziewięciokrotnie.

Mimo, doniesień o słabym końcu roku w polskiej turystyce, zakupy grupowe święcą kolejne triumfy. Liczba osób zainteresowanych kupnem wyjazdów za pośrednictwem tego typu serwisów stale rośnie.

– To będzie kolejny dobry sezon sprzedaży ofert turystycznych przez Grupera – mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl. – Koniec 2011 roku to przede wszystkim zainteresowanie propozycjami sylwestrowymi, teraz obserwujemy intensywny wzrost sprzedaży ofert typowo kojarzonych z feriami – krajowych i zagranicznych wyjazdów narciarskich oraz skierowanych do rodziców z dziećmi, a także skipassów i sprzętu narciarskiego.

Warto zauważyć, że serwisy zakupów grupowych coraz częściej przyciągają klientów dotąd tradycyjnie przeglądających oferty last minute. Zniżki sięgające 60%, różnorodność oferty, a przede wszystkim możliwość zaplanowania wyjazdu na kilka miesięcy do przodu sprawiają, że zakupy grupowe są atrakcyjną alternatywą dla wyprzedażowych propozycji biur podróży.

– Wielu touroperatorów i właścicieli obiektów turystycznych decyduje się na wprowadzenie zniżkowych ofert na rynek właśnie za pośrednictwem serwisu zakupów grupowych. W zamian za zapewnienie sprzedaży na wysokim poziomie decydują się na dodatkowe obniżenie ceny i znaczne wydłużenie okresu promocji w porównaniu do tego, gdyby tę samą ofertę przedstawili jako last minute – zwraca uwagę Tomasz Dalach.

Przykładowe propozycje zimowych wyjazdów z oferty Grupera to: 360 zł za kupon o wartości 860 zł na „Zimowy Pakiet SPA dla dwojga” w Hotelu Millenium Wellness & SPA w Bochni (sprzedaż zakończona z wynikiem 500 kuponów), 669 zł zamiast 1340 zł za tygodniowy pobyt (6 noclegów) dla 1 osoby z wyżywieniem oraz pakietem zabiegów leczniczych w Ośrodku Leśne Wzgórze w Rabce-Zdroju czy 289 zł zamiast 700 zł za 3-dniowy pobyt ze śniadaniami oraz zabiegami spa dla dwóch osób w Akces Medical Spa w Dźwirzynie. Hitem są również vouchery na karnety uprawniające do korzystania z wyciągów. Gruper jest obecnie liderem w ich sprzedaży. Dla przykładu, w grudniu portal sprzedał 1000 całodziennych skipassów w Centrum Rekreacji i Wypoczynku Hawrań w Jurgowie. Łącznie, klienci nabyli już ok 1800 sztuk skipassów na różne wyciągi.

Zakupy grupowe to innowacyjne, a zarazem skuteczne narzędzie marketingowe umożliwiające promocję oferowanych produktów czy usług oraz gwarantujące pozyskanie nowych klientów. Najbardziej korzystają mniejsze firmy, które dzięki portalom zakupowym mają szansę realnie konkurować z największymi graczami na rynku. Zakupy grupowe to dla biur i właścicieli obiektów turystycznych niski koszt dotarcia do milionów potencjalnych klientów (sam Gruper ma w swojej bazie 1,5 mln aktywnych użytkowników), łatwe promowanie nowych usług, a także zapewnienie zainteresowania ofertą również poza sezonem. Gruper współpracuje z prawie tysiącem partnerów z branży, docierając zarówno do renomowanych, jak i dotąd mniej znanych hoteli, pensjonatów i biur turystycznych.

Ogromny potencjał zakupów grupowych, jako narzędzia dotarcia do klientów i promocji dla firm z branży turystycznej, pozwala prognozować dynamiczny rozwój tej formy sprzedaży usług turystycznych jako uzupełnienie tradycyjnej oferty biur podróży.