Duży, większy, TW Steel

By | 31/01/2012

Zegarków firmy TW Steel nie sposób pomylić z modelami innych marek: mają bardzo duże koperty ze średnicą dochodzącą nawet do 50 mm i charakterystyczną, masywną osłonę koronki, która nadaje im niebanalnego charakteru. Jednak w tym przypadku wielkość modeli jest czymś więcej niż tylko wyróżnikiem. To istotna część tożsamości marki.

HISTORIA

Kiedy TW Steel rozpoczynała działalność w Holandii, na jej czele stał niewiele ponad 20-letni chłopak. Nowe spojrzenie na zegarmistrzowski rynek, szybko przyniosło sukces i dziś 28-letni Jordy Cobelens zarządza jedną z najbardziej oryginalnych i innowacyjnych marek, jakie w ostatnich latach weszły na rynek.

W 2005 r. zaprezentowana została niewielka kolekcja, składająca się z czterech modeli. Jak się szybko okazało, „zegarek ze stali” (nazwa firmy to skrót od: the watch in steel, czyli zegarek ze stali) był zupełnie nową, stylistyczną propozycją, która wniosła świeży powiew do branży. Nic więc dziwnego, że w roku 2010 na rynku pojawiło się już 124 różnych modeli TW Steel.

Motto: BIG IN OVERSIZED WATCHES (największy wśród dużych zegarków), to dla firmy coś więcej, niż tylko slogan reklamowy. Dlatego, że wielkość oferowanych zegarków jest, oprócz stosowanej do ich produkcji stali nierdzewnej oraz zgodnych ze szwajcarskimi standardami jakości norm dotyczących wykonania wszystkich modeli, istotną częścią tożsamości marki TW Steel.

Na pomysł stworzenia bardzo dużych czasomierzy wpadł Ton Cobelens, ojciec Jordy’ego, który nadal kieruje procesem projektowania każdego nowego modelu.

Na co dzień firmą zarządza jednak jego syn. Jordy, mimo młodego wieku, może pochwalić się już dziesięcioletnim doświadczeniem w branży zegarków. Zdobywał je pracując wcześniej w działach sprzedaży, marketingu i dystrybucji.

Energia i wizja Jordy’ego Cobelensa wpłynęły na wzmocnienie pozycji firmy TW Steel jako liczącej się, międzynarodowej marki zegarmistrzowskiej. O jej sukcesie świadczy chociażby ilość punktów, w których dostępne są zegarki TW Steel. Zaczęło się skromnie od małej kolekcji zaprezentowanej w 2005 roku. Obecnie TW Steel oferuje swoje produkty w ponad 80 krajach za pośrednictwem około 4000 punktów sprzedaży detalicznej.

Duży wybór modeli w przystępnych cenach, a także ich wyjątkowe wzornictwo oraz jakość zapewniają TW Steel silną pozycję w wielu luksusowych punktach sprzedaży obok innych, prestiżowych marek.

PRODUKTY

Zegarki z bardzo dużymi kopertami o średnicy dochodzącej nawet do 50 mm i masywna osłona koronki to dwa podstawowe elementy identyfikujące markę TW Steel i nadające jej wyjątkowy charakter. To styl, który podoba się zarówno kobietom, jak i mężczyznom.

TW Steel odzwierciedla i jest liderem najnowszych trendów w modzie. Jednak wielkość modeli jest czymś więcej, niż tylko wyróżnikiem. Stanowi ona istotną część tożsamości marki.

Kolejną istotną cechą wszystkich modeli zegarków z logo TW Steel jest zastosowanie stali nierdzewnej. Nazwa TW Steel oznacza „zegarek ze stali”. Koperty wykonywane są z wysokiej jakości stali, która opcjonalnie pokrywana jest złotą powłoką PVD, galwanizowaną warstwą różowego złota lub czarną powłoką PVD.

Aktualna oferta TW Steel obejmuje osiem linii zegarków. Poza tym, biorąc pod uwagę, że kwestia stylu jest sprawą bardzo indywidualną, TW Steel oferuje szeroki wybór pasków, dostępnych w wielu kolorach i wykonanych nie tylko ze skóry, ale także z gumy.

Cel firmy TW Steel, polegający na wyprodukowaniu zegarka kojarzącego się z luksusem, stylem i jakością, ale dostępnego po przystępnej cenie został osiągnięty.

Materiały użyte do produkcji:

Zegarki TW Steel produkowane są ze stali nierdzewnej najwyższej jakości. Modele z powłoką PVD wykonywane są zgodnie z najwyższymi standardami światowymi. Zegarki TW Steel mają mechanizmy Miyota, firmy reprezentującej najbardziej zaawansowaną technologię japońską.

ZAŁOŻYCIELE

Jordy Cobelens ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży zegarkowej, ponieważ pracę rozpoczął już jako nastolatek. Obecnie, w wieku 28 lat jest dyrektorem zarządzającym firmy TW Steel odpowiedzialnym za rozwój globalnej marki.

Ojciec pochodzącego z Amsterdamu Jordy’ego, Ton Cobelens, zaszczepił synowi zainteresowanie zegarkami, pracując – przed rozpoczęciem własnej działalności w branży reklamowej – jako dystrybutor marki Raymond Weil w Holandii. Kiedy Ton zaczął rozwijać zegarmistrzowski biznes, Jordy jeszcze się uczył, a po szkole sprzedawał zegarki ojca znajomym.

Jordy poznawał zasady handlu, pracując przez rok w Niemczech. To tam nawiązał pierwsze kontakty z jubilerami i dystrybutorami. Poza tym zdobywał doświadczenie w branży zegarków na każdym poziomie działania. W tym czasie firma TW Steel już zaczęła uzyskiwać dobre wyniki sprzedaży w Holandii, Niemczech i Hiszpanii.

Zanim jednak Jordy zdecydował się wejść w rodzinny biznes, założył własną firmę płytową – JC Records, pracując jednocześnie w branży zegarków. Cobelens realizował swoją pasję jako DJ i występował podczas wielu dużych festiwali muzycznych w Holandii.

Koncepcja firmy TW Steel zachęciła Jordy’ego do współpracy z ojcem. Wierząc w swój potencjał, wykorzystał szansę kierowania firmą TW Steel i skoncentrował się na jej rozwoju. Jego celem stało się uzyskanie pozycji lidera w segmencie dużych zegarków. Tymczasem Ton koncentrował się na projektowaniu niepowtarzalnych modeli (obecnie jest ich już ponad 124).

Jordy odniósł sukces zwiększając poziom sprzedaży TW Steel o 300 procent w 2007 roku.

Dzięki stale powiększającej się globalnej sieci dystrybucji, firma TW Steel kontynuuje rozwój pod kierownictwem Jordy’ego Cobelensa, który razem ze swoim ojcem, stoi za każdym jej sukcesem.

Ton Cobelens nie jest projektantem, a jednak to właśnie spod jego ręki wychodzi szkic każdego, nowego modelu zegarka TW Steel. Dla tego sześćdziesięciolatka najważniejsze w procesie tworzenia jest bowiem obserwowanie rozwoju rynku, a także upodobań ludzi i ich potrzeb związanych z nowym produktem. Ton Cobelens zdaje sobie sprawę, że część z nich to potencjalni klienci firmy TW Steel.