Trusted Shops: 34-procentowy wzrost obrotów

By | 27/01/2012

Ponad 11.000 sklepów internetowych posiadających znak jakości Trusted Shops gwarantuje bezpieczne zakupy w sieci. Na rok 2012 współzałożyciel i prezes zarządu Trusted Shops, Jean-Marc Noël, zapowiada wejście na nowe rynki europejskie. W porównaniu z ubiegłym rokiem firma zanotowała aż 34-procentowy wzrost.

W 2011 roku spółkę Trusted Shops ominął kryzys w strefie euro i zanotowała ona dalszy wzrost. Obecnie ponad 11.000 sklepów internetowych w pięciu krajach europejskich zostało wyróżnionych znakiem jakości za zapewnianie bezpieczeństwa zakupów w sieci. Tym samym Trusted Shops jest liderem na rynku w zakresie certyfikacji sklepów internetowych połączonej z nadawaniem znaku jakości.

W połowie 2011 roku duży francuski bank, Crédit Agricole, objął udziały w Trusted Shops. Udziały większościowe przedsiębiorstwa z Kolonii nadal znajdują się w rękach trzech członków zarządu i założycieli firmy. Oprócz Crédit Agricole od 2008 roku mniejszościowe udziały w Trusted Shops posiada również fundusz inwestycyjny European Founders Fund (EFF).

Zaufanie i bezpieczeństwo konsumentów

„Coraz więcej sprzedawców zaczyna rozumieć, że niska cena już nie wystarcza, by skłonić klientów do zakupów. Ankiety prowadzone wśród konsumentów w Europie pokazują, że zaufanie i bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów w sieci mają co najmniej takie samo znaczenie jak dobra cena – mówi Jean-Marc Noël. – Dzięki finansowemu zabezpieczeniu swoich zakupów wielu konsumentów ma po prostu większe poczucie bezpieczeństwa. To z kolei zwiększa gotowość potencjalnych nabywców do zakupu i w istotny sposób przyczynia się do sukcesu sklepów internetowych“.

By móc dotrzymać kroku wzrostowi, firma zwiększyła w ostatnim czasie liczbę pracowników do 120 osób. Na początku 2011 roku liczba zatrudnionych wynosiła 78 osób. Odpowiada to zwiększeniu zatrudnienia na poziomie ponad 50 procent w skali roku. Większość nowych miejsc pracy powstała w obszarze działalności związanej z certyfikacją. Ponad 30 prawników wyspecjalizowanych w prawie gospodarczym zajmuje się tutaj audytem i kontrolą sklepów internetowych.

„Stworzyliśmy zespół ekspertów, aby w procesie audytu móc zagwarantować utrzymanie naszych wysokich kryteriów jakościowych również poza Niemcami. W każdym kraju, w którym prowadzimy naszą działalność, będziemy zatrudniać rodzimych specjalistów w branży e-commerce i obowiązującego w nim prawa konsumenckiego“ – kontynuuje Noël.

Międzynarodowy model sukcesu

„Naszym celem jest upowszechnienie Trusted Shops jako europejskiego znaku jakości dla branży e-commerce – dodaje Jean-Marc Noël. – W poprzednim roku wkroczyliśmy na rynek polski i francuski, pozyskując jako klientów takie sklepy internetowe jak Microsoft Store, Vobis, sklepy obuwnicze Zalando i Sarenza oraz Groupon“.

W 2012 roku Trusted Shops będzie kontynuować proces umiędzynarodowienia swojej działalności. W przyszłości firma będzie prowadzić audyt sklepów internetowych także w Hiszpanii oraz nadal rozwijać swoją działalność w Wielkiej Brytanii. W ciągu tego roku planowane jest ponadto rozszerzenie rynku o Belgię, Holandię i Skandynawię. Oficjalne wejście na rynki tych krajów powinno nastąpić w trzecim kwartale.