International Association of Business Communicators nareszcie w Polsce

By | 25/01/2012

Jedna z największych oraz najdłużej działających organizacji biznesowych typu non profit na świecie,  skupiająca ekspertów ds. komunikacji w biznesie – International Association of Business Communicators (IABC) – otworzyła  swój oddział w Polsce.

IABC zostało założone w 1970 r. Obecnie zrzesza blisko 17,000 ekspertów w dziedzinie komunikacji w biznesie z ponad 80 krajów. Członkowie IABC pracują w najbardziej prestiżowych korporacjach i firmach konsultingowych reprezentując w ponad połowie firmy z listy Fortune 500 oraz Fortune 100. Są to osoby odpowiedzialne za opracowanie i realizację wewnętrznej i zewnętrznej strategii komunikacji dla korporacji, rządów, organizacji non-profit, instytucji edukacyjnych i firm konsultingowych na całym świecie.

Organizacja dostarcza wiedzę, umożliwia dostęp do informacji, najnowszych analiz oraz raportów z całego świata. Dzięki specjalnym programom akredytacyjnym, szkoleniom oraz konferencjom poświęconym wykorzystaniu najnowszych narzędzi do analizy efektywności działań komunikacyjnych, wspiera przedsiębiorstwa w realizacji celów biznesowych.

Funkcję prezesa IABC Poland objęła Justyna Piesiewicz, która swoje doświadczenie zdobywała pełniąc funkcje managerskie i dyrektorskie w takich firmach, jak Accreo Taxand, IDC, Nestle Holding, Lucent Technologies, Hyatt International i Prime Property. W 2011 r. Justyna Piesiewicz znalazła się na liście 50 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce, opracowanej przez redakcję tygodnika Gazeta Finansowa.

„Jednym z naszych podstawowych zadań  jest wskazanie managerom, w jak istotnym stopniu działania komunikacyjne przekładają się na osiąganie celów biznesowych firmy. Na początku chcemy skupić się na nagłośnieniu roli, jaką odgrywa komunikacja w szeroko pojętym biznesie oraz wskazać innowacyjne metody wykorzystania właściwej polityki komunikacyjnej we wszystkich obszarach działalności firm.” – powiedziała  Justyna Piesiewicz.

Mimo, że IABC zostało założone w Stanach Zjednoczonych, organizacja zaczyna odgrywać coraz większą rolę w Europie i na Bliskim Wschodzie. Liczba ekspertów zrzeszonych w regionie Europy stale rośnie i obecnie do IABC/Europe Middle East należy ponad 600 specjalistów w dziedzinie komunikacji w biznesie, tj. osób zajmujących się: marketingiem, Public Relations, sprzedażą, rozwojem biznesu, zarządzaniem kadrami czy IT.

Jednym z filarów działalności IABC w Polsce będzie również organizacja cyklu spotkań biznesowych i konferencji. Zostaną one poprzedzone badaniami wśród prezesów, członków zarządów i głównych specjalistów odpowiedzialnych za marketing i komunikację z firm działających w różnych branżach.

W opinii Haliny Frańczak, Dyrektora ds. Marketingu i PR na Polskę i Kraje Nadbałtyckie w Deloitte, Członka Honorowego i Rady Programowej IABC/Poland: „Wejście prestiżowej międzynarodowej organizacji do Polski, to ogromna szansa dla firm działających na polskim rynku na wprowadzenie standardów, narzędzi i rozwiązań w zakresie komunikacji biznesowej znanych i sprawdzonych w krajach rozwiniętych.  Mogą one przyczynić się do optymalizacji funkcjonowania biznesu dzięki dojrzalszemu wykorzystaniu potencjału komunikacji w biznesie. Mam nadzieję, że obecność w Polsce stowarzyszenia IABC przyczyni się do zrozumienia szczególnie roli komunikacji w procesach biznesowych wśród rodzimych firm. Deloitte na pewno będzie aktywnie uczestniczyć w działalności IABC w Polsce.”

Piesiewicz dodaje: „Niestety zarządy firm często popełniają błędy, obcinając w pierwszej kolejności wydatki na komunikację, która ich zdaniem nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Tym czasem rola sprawnej komunikacji biznesowej w dzisiejszych czasach jest szczególnie istotna. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom takie podejście ulegnie zmianie”.