Rusza Akademia Marketera w ramach CKP Uczelni Łazarskiego

By | 18/01/2012

Polski rynek reklamy jest rynkiem dynamicznym i stale rozwijającym się. Dowodzi tego ciągły wzrost wydatków na reklamę, zwłaszcza w obszarze nowych mediów. Silne zapotrzebowanie na specjalistów z tej branży zaowocowało powstaniem projektu Akademia Marketera, stworzonego przez Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego (CKP).

W I połowie 2011 r. wydatki na reklamę w Polsce wyniosły 3,809 mld zł, co oznacza wzrost o 4,9% rok do roku. Trend ten dotyczy prawie wszystkich mediów. Największy wzrost inwestycji odnotował Internet – 23,2%. Wydatki na reklamę telewizyjną zwiększyły się o 4,1%, na reklamę radiową o 5,7%, a na reklamę kinową o 9,1%. Przyczyną rosnących wydatków w tym zakresie jest głównie intensywny rozwój i zwiększenie inwestycji przez firmy z sektora handlowego (żywność, napoje, higiena i pielęgnacja), finansowego, farmaceutycznego i telekomunikacyjnego. Tak zmieniający się rynek kreuje popyt na wykwalifikowanych pracowników.

Oferta Akademii Marketera obejmuje 3 kierunki studiów podyplomowych: E-marketing, Marketing i zarządzanie marką w branży spożywczej oraz Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w mediach.

Dla osób, które postrzegają Internet, jako najciekawszy obszar działań marketingowych, Uczelnia Łazarskiego wraz ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotowała program studiów podyplomowych E-marketing. Zajęcia prowadzone są przez autorytety branży – praktyków z najlepszych agencji interaktywnych i domów mediowych oraz osoby zajmujące stanowiska menedżerskie w firmach badawczych, SEO/SEM, buzz marketingowych, email marketingowych. Celem studiów jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy z zakresu szeroko pojętego e-marketingu. Program obejmuje przede wszystkim zajęcia o charakterze warsztatowym. W toku studiów poruszane są zagadnienia dotyczące m.in.: planowania, prowadzenia i oceny działań marketingowych w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem kampanii w mediach społecznościowych, PR online, wykorzystania urządzeń mobilnych, gier internetowych czy mailingów.

Ciekawą ścieżką poszerzenia kompetencji w obszarze reklamy i marketingu jest stworzony przez Uczelnię, wraz z Biurem Reklamy i Handlu TVP SA, kierunek studiów podyplomowych Planowanie i realizacja kampanii reklamowych w mediach. Studia dają gruntowne przygotowanie do wykonywania zawodów związanych z kampaniami reklamowymi w różnych rodzajach mediów. Dzięki złożoności programu osoby, które ukończą kierunek, mogą ubiegać się o pracę w strukturach firm zajmujących się planowaniem strategii promocji marek i brandów, zakupem mediów, współpracą z domami mediowymi i mediami, a także pracą na stanowiskach związanych z planowaniem kampanii reklamowych i zakupem mediów. Wśród kadry wykładowców znajdują się również przedstawiciela partnera Akademii Marketera, firmy Atmedia.

Z myślą o tych, którzy chcą odnaleźć się w złożoności zagadnień związanych z zarządzaniem marką w branży spożywczej, CKP Uczelni Łazarskiego wprowadziło specjalność Marketing i zarządzanie marką w branży spożywczej. Program studiów powstał dzięki nawiązaniu współpracy z Instytutem Branży Spożywczej. Celem studiów jest przekazanie wszechstronnej wiedzy z zakresu zarządzania markami i rozwinięcie kompetencji marketingowych osób pracujących, bądź wiążących swoją przyszłość z branżą spożywczą. Unikalny program studiów jest odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby i wyzwania stojące przed współczesnym biznesem tej branży. Studia skierowane są przede wszystkim do obecnych pracowników firm (producentów, detalistów, hurtowników/dystrybutorów sieci restauracji/fast food i kawiarń), których praca bezpośrednio lub pośrednio związana jest z zarządzaniem marką.

Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego tworzy i realizuje programy podyplomowe we współpracy z uznanymi praktykami rynku oraz przy wsparciu partnerów instytucjonalnych, w tym: Biura Reklamy i Handlu TVP SA, IAB Polska, BRIEF, Atmedia, Mediarun, Instytutu Branży Spożywczej oraz BBDO Warszawa.

Rekrutacja w ramach Akademii Marketera trwa do 15 lutego 2012 roku.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://rekrutacja.lazarski.pl/ckp/studia-podyplomowe/akademia-marketera/