II edycja konkursu „Bezpieczny eSklep” na półmetku

By | 16/01/2012

Konkurs Bezpieczny eSklep osiągnął już półmetek. Dotychczas zarejestrowało się ponad 240 sklepów. Wśród sklepów internetowych, które zgłosiły już swój udział, znajduje się ubiegłoroczny laureat – firma Sferis oraz takie marki jak agito.pl, morele.net, kontri.pl, oponeo.pl i wiele innych sklepów, które chcą sprawdzić czy obsługa jaką oferują swoim klientom jest poprawna i na wysokim poziomie.

W tej edycji konkursu dodatkowo będzie można przekonać się o tym, jak postrzegają sklep konsumenci, dzięki dodatkowej nagrodzie jaką jest Wyróżnienie Konsumenta. Organizator konkursu – Instytut Logistyki i Magazynowania postanowił bowiem wprowadzić krótką ankietę, w której każdy klient może ocenić dany sklep. Dodatkowo, do 12.02.2012 roku, będzie można wygrać nagrody ufundowane przez Unizeto Technologies, jednego z partnerów strategicznych Konkursu. Autorom 10 najciekawszych opinii na temat bezpieczeństwa zakupów w Internecie zamieszczonych w ankietach, Unizeto Technologies przyzna nagrody w postaci certyfikatów Certum ID do podpisywania i szyfrowania wiadomości e-mail. Dzięki certyfikatom ID odbiorca wiadomości ma pewność, że otrzymał ją od osoby, która ją wysłała i że wiadomość nie została zmieniona podczas jej przesyłania. Dodatkowo 3 najbezpieczniejsze sklepy otrzymają w nagrodę od Unizeto Technologies certyfikaty Certum SSL, w tym zwycięzca konkursu otrzyma certyfikat Premium EV SSL o najwyższym standardzie bezpieczeństwa i wiarygodności stosowany najczęściej przez banki i instytucje finansowe. Popularne przeglądarki internetowe wyróżniają go przez wyświetlanie zielonego paska z adresem strony www.

Wyróżnienie Konsumenta otrzyma sklep, który będzie najlepiej oceniony w ankiecie dostępnej na stronie Konkursu oraz poprzez system Opineo.pl – kolejnego z partnerów akcji. Sklep biorący udział w Konkursie, który nie posiada konta w systemie Opineo może założyć go bezpłatnie. Jest to znakomita okazja aby przekonać się jak oceniają sklep jego klienci.

Rejestracja do Konkursu zakończy się 31 stycznia 2012. Ogłoszenie wyników planowane jest na połowę marca. Kapituła Konkursu w skład której wchodzą przedstawiciele partnerów wybierze listę Laureatów. Partnerami tegorocznej akcji są firmy Benhauer, Siódemka, Transferuj.pl, Cklic Shop, Unizeto Technologies, BIG InfoMonitor. Merytorycznie wsparcia udzielają Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Kancelaria Radcy Prawnego MPW, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Patronat honorowy objął Wicepremier Minister Gospodarki Waldemar Pawlak oraz Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych Wojciech Rafał Wiewiórowski.