Najlepiej uczyć się od najlepszych: IAB Polska tworzy Zbiór Case Studies Brand Advertising Online

By | 10/01/2012

Działająca w ramach IAB Polska grupa robocza Brand Advertising Online stworzyła zbiór case studies najciekawszych kampanii brand advertising online z ubiegłego roku. Zbiór może być doskonałym źródłem wiedzy oraz inspiracji dla brand managerów i marketerów.

– Zbiór Case Studies Brand Advertising Online to kolejny tego typu dokument stworzony przez przedstawicieli firm członkowskich IAB Polska. Tworzenie ich ma za zadanie promowanie przykładów wzorowo przeprowadzonych kampanii marketingowych w Sieci. Dzięki temu marketerzy odpowiadający za wizerunek poszczególnych marek, mogą brać przykład z najlepszych – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska, koordynująca prace grup roboczych IAB.

Niestandardowe rozwiązania pozwalają na komunikację z konsumentami na niespotykane w innych mediach sposoby. Umożliwiają doświadczanie produktów poprzez zaangażowanie, przyciągają uwagę zaskakującymi rozwiązaniami i dają miejsce na natychmiastową reakcję. Z drugiej strony są często użyteczne dla internautów, przez co są bardzo pozytywnie odbierane. To wszystko powoduje, że projekty tego rodzaju cieszą się niezwykłą popularnością, a to w efekcie przekłada się na ich skuteczność, potwierdzoną niezależnymi badaniami postaw konsumenckich – Krzysztof Beniowski, dyrektor sieci AdPlayer i HandyNet, Agora S.A., szef grupy roboczej Brand Advertising Online.

– Dokument Case studies brand advertising online zawiera najciekawsze projekty budujące wizerunek marki w internecie. Zaprezentowane przykłady pokazują, że innowacyjne idee nie są tylko ładnym dodatkiem do kampanii, ale przekładają się także na konkretne efekty wizerunkowe lub sprzedażowe, i to wszystko przy dużym zaangażowaniu użytkowników. Liczę na to, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost tego typu działań, a kolejne wydanie Case studies osiągnie objętość książki telefonicznej ;) – Anna Zawadzka z Business Ad Network, członkini grupy roboczej Brand Advertising Online.

– Na podstawie kampanii przeprowadzonych w 2011 roku można zauważyć, że coraz większa liczba Marketerów sięga po rozwiązania, jakie oferuje Rich Media, a także po portale społecznościowe, na które coraz częściej przekierowuje się część ruchu z kampanii reklamowej. Interaktywne filmy, gry zaszyte w kreacjach, multimedialne prezentacje produktów to narzędzia, które coraz częściej spotykamy w komunikacji marketingowej – Bartłomiej Buczkowski, Wirtualna Polska S.A., członek grupy roboczej Brand Advertising Online.

Zbiór case studies dostępny jest pod adresem: http://www.iabpolska.pl/index.php?mnu=62&id=218