Riverside i Tensator przejmują Newvision

By | 02/01/2012

The Riverside Company i Tensator sfinalizowały przejęcie portugalskiej firmy Newvision, specjalizującej się w zarządzaniu ruchem klientów. Newvision oferuje całą gamę produktów, w tym różnorodne systemy regulacji kolejek, multimedialne kioski informacyjne oraz wyświetlacze cyfrowe.

Newvision ma pięć głównych linii produktowych: wirtualne zarządzanie kolejkami, liczenie ludzi, systemy samoobsługowe, kioski multimedialne oraz telewizja przemysłowa. Od 2008 Newvision osiąga 20% roczny wzrost przychodów i ma ponad 3000 rozwiązań obsługujących ponad 400  firm głównie w Europie, ale także w Afryce, na Bliskim Wschodzie i Ameryce Łacińskiej. Do klientów Newvision należą przedsiębiorstwa z sektora pocztowego, detalicznego, administracji publicznej, służby zdrowia, telekomunikacji, bankowego i mediów.

Dostęp do najwyższej jakości technologii Newvision jest kluczowe dla naszej strategii, która zakłada osiągnięcie pozycji globalnego lidera w zarządzaniu ruchem klientów – powiedział Alan McPherson, prezes firmy Tensator. Teraz, mając Newvision i Tensator pod jednym parasolem –  parasolem Riverside, jesteśmy w stanie w jeszcze większym stopniu zdywersyfikować źródła naszych przychodów, zwiększyć marżę, obniżyć koszty pracy oraz  lepiej dostosować się do potrzeb naszych klientów.

Tensator jest pionierem w opracowywaniu rozwiązań do zarządzania kolejkami, które redukują czas oczekiwania, poprawiają wydajność i dodatkowo, generują wartość marketingową – wykorzystując czas oczekiwania na zapewnienie nowych informacji oraz zwiększają sprzedaż. Oferta produktów Tensator obejmuje: sprzedaż produktów w kolejce, akcesoria reklamowe oraz system elektronicznej organizacji kolejek , oraz  cyfrowych oznakowań (m.in. wirtualny asystent). I chociaż Tensator jest twórcą systemów zarządzania kolejkami, w tym systemu barierek Tensabarrier, sprzedanego do ponad 150 krajów na całym świecie, to przejęcie firmy Newvision, z jej sprawdzonymi produktami, stworzy doskonałą platformę do wejścia na szybko rosnący rynek kolejek rozproszonych.

Połączenie ofert Tensatora i Newvision będzie miało pozytywny wpływ na obie firmy – powiedział Karsten Langer, partner w Riverside. Strategie obu firm są komplementarne, co otwiera drzwi na istotne możliwości synergii i cross-selling’u. Uznana technologia Newvision w zarządzaniu rozproszonymi kolejkami, w połączeniu z silnym zespołem zarządczym, który pozostanie w firmie, jest znakomitym wzmocnieniem światowej pozycji Tensatora.

Transakcja będzie korzystna dla obu stron – powiedział Miguel Ferreira, przewodniczący Rady Nadzorczej Newvision.  Połączenie geograficznej obecności obu firm tworzy bogaty asortyment produktów i rozwiązań dostępnych dla szerokiej bazy klientów na całym świecie. To znakomita platforma dla wspólnego wzrostu – dodaje Ferreira.

Miguel Ferreira stwierdził, że szacowana wartość obu rynków, na których działają Newvision i Tensator — zarządzania kolejkami i zarządzania interakcją – to 2,3 miliarda dolarów (2010).

Ze strony Riverside, oprócz Karstena Langera nad akwizycją pracowali Adam Pietruszkiewicz, Marcin Goszyk i Damien Gaudin. Inicjatorem projektu był Juan Barnechea, dyrektor działu Origination w Riverside.

Due diligence transakcji przeprowadzili Ernst & Young, Macedo Vitorino & Associates oraz Simon-Kucher & Partners. Doradcą Riverside przy transakcji była firma KMPG, a doradcą prawnym firma Jones Day.