Fundacje intensyfikują działania wizerunkowe

By | 02/01/2012

Organizacje pożytku publicznego dokładają wysiłków, aby zostać zauważone w okresie Świąt oraz Nowego Roku i wyróżnić się spośród reklamowego szumu. W celu pozyskania darczyńców fundacje starają się zwrócić uwagę na problemy innych, wykorzystując także internetowe narzędzia komunikacyjne.

Koniec roku to dobry moment do refleksji na temat losu osób najbardziej potrzebujących. Fundacje, które pomagają dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji, mogą wówczas łatwiej dotrzeć ze swoim przesłaniem do potencjalnych darczyńców i tym samym zdobywać fundusze na swoją działalność. Coraz większa popularność Internetu, rosnąca przy okazji świątecznych zakupów czy wyprzedaży, sprawia, że organizacje te dbają o wirtualną formę dotarcia do osób, które mogą wesprzeć ich aktywność swoimi funduszami.

„Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa może efektywnie pomóc. Proste elementy, takie jak przejrzysty układ czy poprawienie funkcjonalności pozwalają użytkownikowi łatwiej odnaleźć potrzebne informacje bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na przeszukiwanie treści serwisu. W wielu przypadkach wystarczą nie więcej niż dwa kliknięcia, aby stać się darczyńcą, dzięki formularzom online” – wskazuje Małgorzata Bednarek z agencji interaktywnej Migomedia – „Niedawno wdrożyliśmy system CMS i zmieniony układ, dopasowany do potrzeb odbiorców, w ramach strony www znanej fundacji SOS Wioski Dziecięce. Usprawnienie tych elementów znacznie przyczyniło się do lepszego odbioru informacji przez użytkowników. Równolegle, fundacja prowadzi akcję billboardową, promującą stronę. Liczymy, że działania te spotkają się z pozytywnym odzewem od strony potencjalnych darczyńców”.

Narzędzia komunikacji online, które wykorzystywane są przy społecznych kampaniach obejmują także konkursy internetowe, czaty z ekspertami, czy też newslettery. Coraz częściej dociera się do fundatorów poprzez akcje organizowane na modnych portalach społecznościowych, z uwagi na obecność szerokiej grupy docelowych odbiorców. Zwiększająca się z każdym rokiem liczba fundacji, sprawia, że coraz trudniej trafić na osoby, które chcą pomagać. Wykorzystywanie narzędzi e-marketingowych w komunikacji staje się powoli dla organizacji non-profit codziennością.

Więcej informacji na temat najnowszych realizacji agencji interaktywnej Migomedia, dostępnych jest na stronie internetowej www.migomedia.pl.