Rynek marketingu afiliacyjnego wzrośnie w 2011r. o 30 proc. – organizacja Affiliates4U przebadała ponad 1000 wydawców z 18 europejskich krajów

By | 30/09/2011

Rynek marketingu afiliacyjnego w Europie wzrośnie w tym roku o 30 proc. Wskazywane przez wydawców (afiliantów) główne nowe kierunki rozwoju branży w najbliższym czasie to social media i mobile. Najbadziej preferowaną siecią afiliacyjną okazał się TradeDoubler, wskazywany przez ponad 24 procent wszystkich biorących udział w badaniu afiliantów z całej Europy.

Organizacja stowarzyszenia zawodowego afiliacji i performance marketingu Affiliates4U (http://www.affiliates4u.com)  przygotowała raport „European Affiliate Marketing Landscape”. W szeroko zakrojonych badaniach wzięło udział ponad 1000 afiliantów z 18 europejskich krajów.

W ciągu kilku ostatnich lat branża marketingu afiliacyjnego rosła dynamicznie, a wraz ze wzrostem biznesu pojawiła się potrzeba by lepiej zrozumieć kluczowe dla tego rynku zjawiska, zarówno w skali rynków lokalnych jak i w skali ogólnoeuropejskiej. Dzięki temu szeroko zakrojonemu badaniu można lepiej zrozumieć globalne trendy i preferencje afiliantów, ale i różnice geograficzne, a także przyjrzeć się perspektywom rozwoju tego rynku – piszą twórcy projektu we wstępie do raportu.

Z lektury raportu dowiedzieć można się m.in., że preferowany przez afiliantów model rozliczeń to CPA (cost per aquisition) – tak wskazało 52 proc. badanych, na drugim miejscu plasuje się CPC (cost per click) – 18 proc., a na trzecim miejscu  Revenue Sharing (udział w generowanych przychodach reklamodawcy) – 15 proc.

Z raportu  wyłania się też obraz „statystycznego wydawcy-afilianta”. Jest to mężczyzna (84 proc.), w wieku 25-34 lat ( proc.). Większość afiliantów prowadzi lub pracuje w małych firmach, zatrudniających 1-4 pracowników. Tylko niewielka część z tych firm (11,6 proc.) skorzystała z zewnętrznego finansowego wsparcia zewnętrznego w momencie startu.

Dla większości wydawców-afiliantów performance marketing jest znaczącym źródłem dochodów – 1/3 z biorących udział w badaniu przyznała, że 80% ich dochodów pochodzi właśnie z tych działań.

Jakie narzędzia stosują wydawcy by ściągać internautów na swoje serwisy? Przede wszystkim  SEO, na drugim miejscu SEM (płatne reklamy w wyszukiwarkach), ale co ciekawe już  na trzecim miejscu są działania w social mediach.

Wydawcy byli też pytani o prognozy dotyczące wzrostu swoich przychodów w 2011 r. – z uśrednienia wszystkich odpowiedzi wynika, że dynamika dla całej branży marketingu afiliacyjnego w Europie wyniesie w tym roku 30 procent.

Pytani z kolei o nowe kierunki rozwoju i narzędzia jakie zamierzają implementować jeszcze w tym roku wydawcy najczęściej wskazywali:

  • kampanie social media (20 proc.)
  • stworzenie mobilnych wersji swoich witryn (ok. 13 proc.)
  • stworzenie mobilnych aplikacji (prawie 12 proc.)

Jako najbardziej preferowaną sieć afiliacyjną europejscy wydawcy wskazali TradeDoubler. Drugie miejsce zajęła sieć Webgains, trzecie Zanox. Kryteriami jakimi kierowali się respondenci w wyborze swojej ulubionej sieci były m.in.:

  • Niezawodność crackingu
  • Jakość klientów i reklamodawców
  • Pewność i terminowość w płatnościach
  • Częstotliwość płatności
  • Dostępny wybór reklamodawców

TradeDoubler to największa w Europie firma zajmująca się affiliate marketingiem, docierająca do ok. 75% konsumentów e-commerce w Europie. W swojej sieci afiliacyjnej łączy ponad 138,000 wydawców i 1,900 reklamodawców. Także w Polsce TradeDoubler jest liderem w marketingu afiliacyjnym.

„Docenienie przez naszych afiliantów to najlepszy wyraz uznania jaki mogliśmy uzyskać. Wierzę, że obok możliwości technicznych, gruntowna wiedza o tym sektorze oraz możliwości opracowania niestandardowych usług dla różnych branż są kluczowe dla naszej zdolności pozyskiwania zarówno reklamodawców jak i wydawców“ – komentuje Łukasz Szymula, country manager TradeDoubler Polska.

Pełną wersję raportu można ściągnąć ze strony Affiliates4U: http://www.affiliates4u.com/feature/a4u-survey/