Złote Formaty 2011 – projekty Agencji Promocji Miast i Regionów nagrodzone

By | 27/09/2011

Projekty promocyjne urzędów marszałkowskich, obsługiwane przez Agencję Promocji Miast i Regionów, zostały nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu Złote Formaty podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

I miejsce w kategorii „Kampania PR/On-line PR” oraz statuetka Złotego Formatu przypadły Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Pomorskiego za kampanię „Czas na Bałtyk”. Jednymi z jej elementów były projekty promocyjne realizowane według koncepcji Agencji Promocji Miast i Regionów (APMiR).  Akcja „Zimowe plaże” (nagrodzona wcześniej brązową statuetką KTR  w Polskim Konkursie Reklamy 2010) polegała na aranżacji na stokach narciarskich bałtyckich plaż. Natomiast projekt „Mikołaj na plaży” zachęcał, wykorzystując postać Św. Mikołaja na nartach, do odwiedzania wybrzeża Bałtyku poza sezonem letnim.

W kategorii „Event” jury nagrodziło, zrealizowaną przez Agencję Promocji Miast i Regionów, akcję „Kandydat wszystkich Polaków”. Event był elementem kampanii „Mazury Cud Natury”, prowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego i promującej kandydaturę Mazur w światowym plebiscycie „New 7 Wonders”. Kampania „Mazury Cud Natury” zdobyła równocześnie Grand Prix tegorocznego konkursu. Akcja Agencji Promocji Miast i Regionów polegała na przeprowadzeniu serii manifestacji w różnych miastach Polski. Demonstracje zorganizowano w dniu wyborów samorządowych, podczas ciszy wyborczej. Główny event odbył się w Warszawie, przed gmachem Sejmu RP.

– Konkurs Złote Formaty adresowany jest do samorządów i to im przypadają laury za najlepsze osiągnięcia w dziedzinie marketingu terytorialnego. To bardzo ciekawa formuła, bo doceniany jest przede wszystkim klient, a nie tylko konkretna kreacja i agencja będąca jej twórcą – stwierdza Artur Żyrkowski, Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Agencji Promocji Miast i Regionów. – W ten sposób premiowana jest aktywność i determinacja samorządu, a często także – jak w przypadku projektów, za które nagrodzeni zostali w tym roku nasi klienci – odwaga w podejmowaniu niestandardowych działań. Gratuluję wszystkim laureatom, a naszym klientom serdecznie dziękuję – podsumowuje Żyrkowski.

W ramach konkursu przyznane zostały także wyróżnienia specjalne. Za kampanię „Czas na Bałtyk” Województwo Pomorskie otrzymało nagrody magazynu Elle oraz portalu Proto.pl.

Wśród nominacji w kategorii „Kampania PR/On-line PR” znalazł się również Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Jury doceniło, powstałą według kreacji przygotowanej przez APMiR, innowacyjną prezentację Małopolski podczas targów ITB w Berlinie.