PR FORUM 2011 – Reputacja 3.0, czyli co wiemy na temat nowoczesnej komunikacji marketingowej?

By | 19/09/2011

25 października w warszawskim hotelu Intercontinental odbędzie się 9. edycja PR FORUM, jednego z najważniejszych wydarzeń w branży PR i komunikacji w Polsce. Organizatorami wydarzenia są Związek Firm Public Relations oraz Magazyn THINKTANK. Gościem specjalnym i prelegentem będzie Paul Holmes, prezes i redaktor naczelny The Holmes Report.

Główny temat tegorocznego PR Forum został zainspirowany zmianami i nowymi wyzwaniami jakim muszą stawić czoła managerowie i dyrektorzy marketingu. W ostatnich 10 latach tradycyjny marketing produktowy przeszedł znaczną ewolucję w kierunku zaangażowanej zindywidualizowanej komunikacji uwzględniającej nowoczesne narzędzia komunikacji i mediów społecznościowych. Mówi o tym między innymi Philip Kotler w swojej najnowszej książce – Marketing 3.0. Podobnego zdania jest Paul Holmes, prelegent PR FORUM i redaktor naczelny The Holmes Report, jednego z najważniejszych mediów poświęconego Public Relations na świecie: Zmusza to nas do przyjęcia zupełnie nowej strategii działań, w której to PR staje się kluczowym narzędziem komunikacji marketingowej. Czasy, kiedy o sukcesie marki decydowała wypadkowa ceny, dystrybucji oraz jakości mijają bezpowrotnie – powiedział. Stąd też parafrazując tytuł książki Philipa Kotlera tematem przewodnim tegorocznego PR Forum będzie „Reputacja 3.0”.

Oprócz Paula Holmesa do Polski przyjadą również inni międzynarodowi eksperci. Konferencję otworzy wykład Nicka Andersona, Senior Vice Presidenta Fleishman-Hillard z Brukseli. Anderson podsumuje najważniejsze wydarzenia ostatniego roku, które miały wpływ na trendy w komunikacji i wyznaczyły nowe kierunki jej rozwoju. Szczególny nacisk podczas kongresu będzie położony na trzy wybrane zagadnienia z pogranicza PR i marketingu, które obecnie rozpalają dyskusje między specjalistami komunikacji na całym świecie.

Pierwszym z nich będzie rola sponsoringu sportowego w strategii marketingowej. Wiąże się ona z coraz większym zaangażowaniem firm w takie wydarzenia jak zbliżające się Mistrzostwa Europy EURO 2012. Znaczenia nabierają także długoletnie działania w konkretnych dyscyplinach sportu wpisujące się w budowanie wizerunku marek. Głównym prelegentem, który opowie o światowych standardach w sponsoringu będzie Anthony Scammell, associate director, z działu Sports Marketing & Sponsorship brytyjskiego oddziału Hill & Knowlton. Scammell od pięciu lat odpowiada za brytyjskie i międzynarodowe kampanie sponsoringowe klientów Hill & Knowlton. Anthony ma szerokie doświadczenie zdobyte między innymi w związku z debiutem Castrola jako sponsora Mistrzostw Europy i Świata w piłce nożnej w 2008 i 2010 roku.

Po zeszłorocznym sukcesie wynikającym z dużego zainteresowania tematem mediów społecznościowych, zagadnienie to po raz kolejny zagości w programie zbliżającego się kongresu. Jednak tym razem prelegenci dyskutować będą o liderach opinii w mediach społecznościowych, w tym m.in. sposobach mierzenia wpływu ich działań na opinie innych. Opowiedzą o tym m.in. Dominik Czarnota, prezes spółki NK.pl oraz Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. Badań. Uczestnicy będą również mogli wziąć udział w warsztacie poświęconym budowaniu społeczności wokół marki w serwisie Twitter.

Trzeci moduł tematyczny zostanie poświęcony problemowi skracania dystansu między nadawcą komunikatu i jego odbiorcami. Eksperci będą dyskutować o tym, jak dostosowywać komunikację do precyzyjnych grup docelowych, czy przekaz skierowany do kobiet i mężczyzn powinien się różnić, jak skutecznie komunikować się lokalnie. Przedstawione zostaną wyniki badań oraz studia przypadków konkretnych działań.

Konferencji jak co roku towarzyszyć będzie uroczysta Gala Konkursu Złote Spinacze 2011, podczas której wyróżnione zostaną najlepsze projekty public relations w Polsce. W tym roku o  statuetki walczy 77 firm i instytucji, które przysłały rekordową ilość 179 zgłoszeń.

Organizatorem konferencji, która odbędzie się 25 października 2011 roku w hotelu InterContinental w Warszawie jest Związek Firm Public Relations – najważniejsza organizacja branżowa zrzeszająca 36 wiodących w Polsce agencje PR oraz Magazyn THINKTANK, kierowany do wyższej kadry managerskiej.

Partnerzy strategiczni wydarzenia: NK.pl. oraz Polpharma. Partner konferencji: T-mobile. Partner merytoryczny konferencji: Instytut Monitorowania Mediów. Partner wspierający:  PKN Orlen. Partner techniczny Brill AV Media.

Patronat medialny nad wydarzeniami objęli: Radio Pin, WP.pl, Brief, Bankier.pl, Marketing przy kawie, GoldenLine.pl, MediaRun.pl, Newsline.pl, CR Navigator, StepStone.pl, prnews.pl, edustacja.pl, PRoto.pl. Tłumaczenia zapewnia Polska Agencja Tłumaczy. Patronem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG.