Herbaty IRVING partnerem ogólnopolskiej akcji „Tyflobus”, organizowanej przez Fundację Szansa dla Niewidomych

By | 15/09/2011

Akcja „Tyflobus – czyli z dźwiękiem i dotykiem przez świat” jest skierowana do  osób niewidomych, słabowidzących, ale także do ich widzących przyjaciół. Celem programu jest udowodnienie, że dźwiękiem i dotykiem można zrekompensować brak widzenia. Partnerem akcji została marka herbat IRVING, która jako pierwsza na rynku produktów spożywczych wprowadziła opakowania oznaczone pismem Braille’a. Projekt współfinansuje Samorząd Województwa Mazowieckiego.

W Polsce żyje ponad 1, 5 mln osób z orzeczeniem o niepełnosprawności wynikającej z niewidzenia. W zdecydowanej większości są to ludzie zdani sami na siebie. Brak widzenia to jedna z trzech najważniejszych przyczyn niepełnosprawności w naszym kraju.

Akcja „Tyflobus”, której partnerem wspierającym jest marka herbat IRVING, przybliża społeczeństwu możliwości, jakie dają nowoczesne rozwiązania technologiczne. Podczas programu prezentowane są narzędzia pozwalające niewidomym i niedowidzącym na samodzielne poruszanie się w otoczeniu – udźwiękowienia, mapy i plany wypukłe. Porad też udzielają „tyflo-specjaliści” – eksperci ds. rehabilitacji niewidomych. Dodatkowo w miejscach, w których pojawia się „Tyflobus”, odbywają się „tyflo-spektakle”, dzięki którym można się dowiedzieć, jak pomóc osobom niewidomym poruszać się w terenie. Pierwsza część ogólnopolskiej akcji realizowana jest na Mazowszu. We wrześniu „Tyflobus” będzie można też odwiedzić w województwie lubuskim, a w październiku zawita ponownie do Warszawy i okolic.

Zarówno marce IRVING, jak i Fundacji Szansa dla Niewidomych, zależy na wzroście świadomości, wiedzy na temat problemów osób niewidomych i niedowidzących.

Tak naprawdę niewiele potrzeba, aby niewidomy mógł być aktywnym, równoprawnym obywatelem oraz by przestrzeń publiczna była przyjazna dla tej grupy osób.  Realizując akcję „Tyflobus” udowadniamy, że dźwiękiem i dotykiem można zrekompensować brak widzenia – mówi Maria Miedzianowska, koordynator projektu.

W ramach akcji osoby odwiedzające „Tyflobus” mają okazję zapoznać się z produktami marki IRVING oraz poczęstować doskonałą herbatą.