Marka S.A. planuje wejście na NewConnect w pierwszej połowie września

By | 09/09/2011

Marka S.A., firma oferująca szybkie pożyczki gotówkowe liczy, że jej akcje pojawią się w obrocie w pierwszej połowie września. Zainwestowała już ponad 60 proc. kapitału, który pozyskała w ofercie prywatnej na rozwój sieci sprzedaży.

Marka S.A., działająca w branży pożyczek gotówkowych szykuje się do debiutu na NewConnect w pierwszej połowie września. Z oferty prywatnej przeprowadzonej w czerwcu br. pozyskała 6,2 mln zł. Z tej kwoty Spółka już wydała ponad 60 proc. na rozwój sieci sprzedaży. Marka S.A., która do nie dawna działała głównie poprzez dwa biura w Białymstoku i Lublinie – za 4,5 mln zł pozyskanych od inwestorów Spółka otworzyła dodatkowe oddziały w Olsztynie, Radomiu i Rzeszowie i zapewniła nowym placówkom kapitał obrotowy. Pozostałe pieniądze z oferty prywatnej zostaną wydane na rozwój dotychczasowych biur w Białymstoku i Lublinie.

– W najbliższym czasie zamierzamy koncentrować się na rozwoju sieci, którą stworzyliśmy. Nadal pracujemy nad dalszymi planami dotyczącymi rozwoju Spółki. Więcej informacji na ten temat będziemy mogli ujawnić pod koniec tego roku – zdradza Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A.

Rozwojowi sieci towarzyszy również znacząca poprawa wyników finansowych. W pierwszej połowie bieżącego roku przychody spółki wzrosły o 47 proc. do 3,9 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem w 2010 r. Pierwsze półrocze Marka S.A. zakończyła z dodatnim wynikiem netto 0,62 mln zł.

– Na wzrost przychodów ze sprzedaży miał wpływ fakt, że od III kwartału 2010 roku podjęte zostały działania operacyjne, ukierunkowane na pozyskanie większej liczby nowych klientów oraz dostarczanie produktów na krótkie terminy spłat, umożliwiające szybszy przepływ środków finansowych – mówi Krzysztof Jaszczuk. – Utrzymujący się wysoki popyt na oferowane przez spółkę produkty finansowe na rynku oraz pozyskanie nowych środków w drodze oferty private placement, dały podstawę do realizacji dynamicznego wzrostu obliga pożyczkowego.

Spółka zamierza w pełni wykorzystać pozyskane z emisji prywatnej środki najpóźniej do końca roku 2011. Obecnie skupia się w szczególności na działaniach, związanych z pozyskaniem nowych klientów oraz zwiększaniem sprzedaży na nowych obszarach. Od momentu uruchomienia nowych biur w Olsztynie, Radomiu i Rzeszowie wartość udzielonych pożyczek w tych oddziałach przekroczyła 0,5 mln zł. Spółka planuje dalszy wzrost zatrudnienia wraz z rozwojem oddziałów i zwiększaniem zasięgu działania o kolejne miejscowości.

Równoległe z pracami związanymi z poszerzeniem sieci sprzedaży firma znacząco zwiększyła liczbę przedstawicieli handlowych, współpracujących z Marką. Obecnie dla firmy pracuje blisko 250 przedstawicieli handlowych.