Sport i social media: przełomowa aplikacja LiveTrail łączy biegaczy i ich fanów na świecie

By | 05/09/2011

Podczas najtrudniejszych zawodów w biegach terenowych na świecie – The North Face Ultra-Trail du Mont Blanc (UTMB), które odbyły się między 22 a 28 sierpnia w Chamonix we Francji – po raz pierwszy uruchomiono specjalną aplikację Live Trail, pozwalającą śledzić postępy zawodnika na żywo.

Aż 1700 zawodników z 2370 startujących w The North Face UTMB zdecydowało się na uruchomienie aplikacji Live Trail pozwalającej dzielić się swoimi postępami w czasie rzeczywistym na Facebooku i Twitterze z rodziną, przyjaciółmi oraz kibicami. Od momentu startu do przekroczenia linii mety informacje z punktów kontrolnych rozstawionych na 168 kilometrowej trasie biegu wokół masywu Mont Blanc automatycznie aktualizowały się na profilach zawodników na Facebooku i Twitterze. System Live Trail wygenerował około 4800 tweetów, a na facebookowe tablice zawodników trafiło ponad 24000 informacji.

“Ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe zmieniłem swoją strategię – wyścig stał się przygodą oraz naprawdę emocjonalnym przeżyciem. Biegliśmy w czwórkę – ja, moich dwóch kolegów z Hiszpanii oraz Sebastian Chaigneau. Trzymaliśmy tempo, mobilizowaliśmy się nawzajem na kolejnych punktach kontrolnych, dzięki aplikacji nasze doświadczenia mogliśmy dzielić z bliskimi i fanami na całym świecie.” – powiedział zwycięzca Kilian Jornet Burgada, który pokonał 168 km i 9590 metrów przewyższenia pozytywnego (przyp.red. „pod górę”) w zaledwie 20godzin 36minut 43sekundy.

Każdy zawodnik został wyposażony w chip, który nie tylko zapisywał dane takie jak lokalizacja oraz czas, ale także jego miejsce w rankingu oraz długość odpoczynku na punkcie kontrolnym. Aplikacja Live Trail pozwalała na automatyczne przesyłanie tych informacji na profile zawodników z social media – na Facebooku i Twitterze oraz poprzez stronę eu.thenorthface.com.

Wcześniej The North Face stworzył aplikacje takie jak Trailhead, pozwalającą na lokalizowanie szlaków oraz ścieżek, monitorownie czasu ich pokonywania, a także na dzielenie się przygodami z innymi użytkownikami na świecie bezpośrednio z wykorzystaniem telefonu komórkowego, a także SnowReport umożliwiającą sprawdzenie warunków pogodowych w restortach narciarskich. The North Face skupia także jedną z największych społeczności na Facebooku spośród producentów odzieży outdoorowej z blisko 1,3 mln fanów.

Zawody The North Face Ultra Trail du Mont Blanc odbywają się co roku pod koniec sierpnia w Chamonix we Francji. 5500 biegaczy z 58 krajów bierze udział w jednym z czterech wyścigów. Najważniejszy to The North Face UTMB – którego trasa (166km, 9500m pozytywnego przewyższenia (przyp. red. tylko do góry) prowadzi wokół masywu Mont Blanc przez terytorium Francji, Włoch i Szwajcarii. Pozostałe 3 biegi to 98-mio kilometrowy CCC; 111-to kilometrowy TDS oraz drużynowy PTL, którego trasa liczy 300km.