„Segreguj koncertowo – Daj śmieciom kosza”

By | 15/06/2011

Firma Carlsberg Polska zorganizowała podczas Festiwalu Sonisphere, którego główną gwiazdą był Iron Maiden, ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Segreguj koncertowo – Daj śmieciom kosza”.

Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów bliskich zamieszkania, a szczególnie – zielonych, rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Podczas Festiwalu zebrano łącznie około 40 tysięcy plastikowych kubków. Partnerami akcji byli Organizacja Odzysku – KOBA oraz agencja Live Nation, organizator imprezy.

Podczas Festiwalu Sonisphere pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych, w zamian otrzymując – w specjalnej EKOStrefie – gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki na baterie słoneczne. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajęła się lokalna firma recyklingowa.

Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.

„Akcja cieszyła się dużym powodzeniem wśród uczestników Festiwalu. Fani ciężkich brzmień z równym zapałem oddawali się muzycznej zabawie, jak i sprzątaniu kubków, tworząc z nich niejednokrotnie imponujących rozmiarów formy. Dużą satysfakcję budziło podejście wielu młodych osób, które spontanicznie przynosiły pojedyncze kubki do EKOstrefy, nie oczekując w zamian gadżetów. Ich argumentacja, iż faktycznie trudno im się zgodzić na zaśmiecanie terenów wypoczynkowych świadczy o coraz większej wrażliwości. Dla nas stanowi jednocześnie dowód na to, że tego rodzaju inicjatywy, podnoszące świadomość ekologiczną naszych konsumentów są potrzebne i należy je kontynuować” – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

„Tego rodzaju akcje edukacyjne, które podnoszą świadomość ekologiczną i uwrażliwiają na problematykę zaśmiecania, są bardzo pożyteczne. Jeśli choć mała część z ogromnej rzeszy uczestników Festiwalu wzięła sobie do serca apel o sprzątanie po sobie na terenach rekreacyjnych, to już można odbierać to jako sukces. Poprzez tę akcję ‚Segreguj koncertowo. Daj śmieciom kosza’ wspólnie zachęcaliśmy również do codziennego segregowania odpadów, bo poddając opakowania recyklingowi dajemy im nowe życie, z korzyścią dla środowiska” – przekonuje Zbigniew Skowronek, Dyrektor w Organizacji Odzysku, KOBA.

„Z zadowoleniem obserwowaliśmy efekt naszej wspólnej akcji – ‚Segreguj koncertowo. Daj śmieciom kosza’. Uczestnicy Festiwalu świetnie zareagowali na tę inicjatywę. Śmiało możemy stwierdzić, iż był to prawdopodobnie najczystszy Festiwal z organizowanych dotychczas przez nas. Wierzymy, że połączenie zabawy z edukacją przynosi największe korzyści, dlatego z przyjemnością będziemy się włączać w tego rodzaju inicjatywy.” – zapewnia Kajetan Wilkoszewski, reprezentujący agencję Live Nation, organizatora Festiwalu Sonisphere.