VENITI w lipcu na NewConnect

By | 25/05/2011

VENITI SA, która stworzyła unikalny model biznesowy w branży turystycznej, przygotowuje się do przeprowadzenia prywatnej emisji akcji. Od inwestorów planuje pozyskać od 0,5 do 1,2 mln złotych, które przeznaczy na inwestycje i ewentualne przejęcia. Na przełomie lipca i sierpnia VENITI planuje swój debiut na rynku NewConnect.

VENITI SA to dynamicznie rozwijająca się firma, działająca w obszarze turystyki, oferująca usługi zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. VENITI skupia w swojej ofercie pięć brandów, a każdy z nich przeznaczony jest dla innego obszarzu rynku usług relax&travel. Polityka firmy zakłada rozwój kolejnych projektów związanych m.in. ze sprzedażą lotów czy wypraw narciarskich.

– Pozyskany z emisji kapitał planujemy przeznaczyć na budowę pierwszego w Polsce systemu zakupowego rejsów wycieczkowych on-line oraz  budowę dwóch nowych portali sprzedażowych – Kruzy.pl i Nartuj.pl, które pozwolą na zwiększenie i dywersyfikację źródeł przychodów – deklaruje Jakub Adamowicz, Prezes Zarządu VENITI SA – Nie wykluczamy też akwizycji – zwłaszcza w obszarze marketingu i mediów społecznościowych – dodaje Prezes.

VENITI SA rozpoczęła działalność w oparciu o portal Plażuj.pl, który w 2010 roku stał się liderem wynajmu nieruchomości wakacyjnych w Bułgarii i Chorwacji – z oferty firmy skorzystało wówczas ponad 5000 osób. VENITI stworzyła unikalny model biznesowy, zaś jej oferta trafia w niezagospodarowany obszar rynku o dużym potencjale wzrostu. Potwierdzają to wyniki finansowe spółki – w okresie kryzysu gospodarczego, który  uderzył w podmioty turystyczne organizujące klasyczny wypoczynek pakietowy, VENITI dzięki przyjętej innowacyjnej strategii dynamicznie zwiększa przychody oraz wypracowuje zyski (w I kwartale 2011 roku wartość sprzedanych usług przekroczyła 0,85 mln zł). Średnia rentowność w branży turystycznej to 2%, a rentowność poszczególnych ofert VENITI sięga nawet 20%.

Model biznesowy firmy VENITI zakłada z jednej strony możliwie największy automatyzm obsługi (dla przykładu klienci Plażuj.pl samodzielnie dokonują rezerwacji i opłaty za wynajem apartamentu), oraz możliwie najmniejsze ryzyko działalności (płatność kontrahentom odbywa się dopiero po uzyskaniu środków od klientów).

W 2010 roku VENITI wypracowała przychód na poziomie 0,95 mln zł oraz zysk 0,15 mln zł, a przychody wszystkich spółek należących do VENITI przekroczyły 3 mln zł. W I kwartale 2011 roku wartość sprzedanych usług przekroczyła 0,85 mln zł. Debiut tej perspektywicznej spółki powinien nastąpić w III kwartale br. Oferującym jest Dom Maklerski Capital Partners.