CEMEX wprowadza swoją pierwszą globalną markę betonu towarowego Promptis

By | 09/05/2011

Firma CEMEX, S.A.B. de C.V. (NYSE: CX), ogłosiła wprowadzenie na rynek swojej pierwszej globalnej marki betonu towarowego, Promptis®. Technologia szybko twardniejącego betonu, pozwalającego na szybkie zdjęcie deskowania jest już sprzedawana we Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Izraelu, Hiszpanii i Chorwacji oraz zostanie udostępniona w drugiej połowie 2011 roku w Polsce.

Promptis® jest w stanie osiągnąć wczesną wytrzymałość na ściskanie już w 4 godziny, w porównaniu ze średnią 18 godzin dla konwencjonalnego betonu. Pomimo swoich właściwości szybkiego twardnienia, Promptis® został zaprojektowany tak, aby utrzymać urabialność przez ponad 90 minut, w ten sposób umożliwiając łatwe obchodzenie się z nim bez ryzyka nagłego stwardnienia. Jego wytrzymałość, po okresie szybkiego przyrostu w pierwszych godzinach, rozwija się w dalszym okresie wraz z dojrzewaniem betonu, w wyniku czego powstaje materiał bardzo trwały.

– Jako globalny lider w sektorze betonu towarowego, CEMEX wprowadza innowacyjny nowy produkt, który pozwala naszym klientom na przyspieszenie cyklu budowy i tym samym zmniejszenie całkowitych kosztów projektu – powiedział Ignacio Ortiz, Prezes CEMEX na Europę Środkową i Bliski Wschód. – Promptis® pozwala naszym klientom na zwiększenie efektywności swoich projektów.

źródło/autor: CEMEX