PepsiCo wspiera przedsiębiorcze kobiety

By | 30/03/2011

PepsiCo ogłosiło rozpoczęcie drugiej edycji programu Kobieta – Przedsiębiorcą, realizowanego we współpracy z Trestle Group Foundation. Program ma za zadanie wspierać kobiety, które prowadzą działalność gospodarczą w krajach rozwijających się.

Uczestniczkami programu będą: Nur Begen z Turcji, właścicielka Organicera, firmy produkującej materiały bawełniane, i Deniz Alkan, Dyrektor Finansowy Kategorii Napojów w PepsiCo Turcja. Druga edycja charakteryzować się będzie połączeniem tradycyjnych technik coachingu z profesjonalnym doradztwem oraz wsparciem w doskonaleniu umiejętności zarządzania biznesem. Decyzja o kontynuacji programu związana jest z sukcesem pilotażowego projektu, który rozpoczął się w 2009 roku i w którym uczestniczyły: Mary Good, Dyrektor Produkcji Kategorii Napojów w PepsiCo Europa i Rana K. Akhal z Jordanii- założycielka MEDAL Consulting Ltd., firmy zajmującej się doradztwem biznesowym i rozwojem organizacyjnym, prowadząca projekty na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce (MENA).

Inicjatywa ta jest finansowana przez PepsiCo Europe Diversity & Inclusion Council i opiera się na programie Trestle Group Foundation: Women Entrepreneurs Partnership Program (Partnerstwo dla Kobiet-Przedsiębiorców), który dostrzega wykwalifikowane kobiety prowadzące własne przedsiębiorstwa w krajach rozwijających się i wyznacza jej partnerkę spośród kobiet pełniących funkcje dyrektorów wykonawczych w Pepsico. Mentorka z Pepsico pomaga wybranej kobiecie rozwijać umiejętności organizacyjne oraz zbudować profesjonalną strategię rozwoju biznesu.

Wspominając swój udział w programie, Rana K.Akhal, Managing Director MEDAL Consulting Ltd powiedziała: Program ten wypełnił lukę jaka istnieje w innych programach mentorskich dostępnych w Jordanii, zapewniając indywidualne wsparcie. Dzięki temu mogłam dzielić się swoimi obawami oraz wątpliwościami i uzyskałam pomoc od najlepiej wykwalifikowanej kadry kierowniczej PepsiCo. Dzięki programowi poprawiłam plan strategicznego rozwoju mojej firmy, co zaowocowało sukcesami i przyczyniło się do przyspieszenia wzrostu biznesu.

W PepsiCo jesteśmy zaangażowani w promowanie różnorodności, pomoc osobom zdolnym oraz zapewnianie kobietom sprawującym funkcję kierownicze ambitnych zadań i okazji do rozwoju – powiedziała Cynthia Trudell, Senior Vice President, Human Resources and Chief Personnel Officer PepsiCo.

Także PepsiCo Polska przywiązuje dużą wagę do rozwoju zawodowego kobiet i ułatwiania paniom godzenia życia zawodowego z rodzinnym. W Pepsico bardzo doceniamy aktywne kobiety i jesteśmy w prawdziwej awangardzie jeśli chodzi o odsetek pań na kierowniczych stanowiskach. Na poziomie dyrektorskim zatrudniamy prawie 30% kobiet, a na stanowiskach kierowniczych ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 37%. Działami, w których kobiety dominują liczebnie, lub mają niezwykle silną reprezentację na stanowiskach kierowniczych są tradycyjnie Human Resourses i Marketing.- powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę.

W kadrze zarządzającej w niektórych naszych zakładach przeważają kobiety. Dobrym przykładem może być fabryka napojowa w Żninie, gdzie 3 na 5 stanowisk kierowniczych obejmują kobiety. W przyszłości także Pepsico Polska planuje zaangażować się w lokalne programy mentorskie. – dodała Katarzyna Garstka-Tuszyńska, Kierownik ds. Rozwoju Organizacji.