Szczęsny na topie

By | 25/02/2011

Bramkarz Arsenalu Londyn, Wojciech Szczęsny wyprzedził Łukasza Fabiańskiego, Artura Boruca, Tomasza Kuszczaka i Jerzego Dudka. Dwudziestolatek był w styczniu najbardziej medialnym spośród polskich golkiperów występujących w czołowych klubach zachodnioeuropejskich – wynika z badania POLSKA PIŁKA przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Dziennikarze skupili uwagę na Szczęsnym w dużej mierze ze względu na jego znakomitą formę sportową. Najpierw bramkarz rozegrał kilka dobrych meczów w pierwszej jedenastce wicelidera angielskiej Premier League, a pod koniec stycznia szkoleniowiec Arsene Wenger oficjalnie ogłosił, że Szczęsny jest nowym numerem jeden drużyny. Nic więc dziwnego, że Szczęsny trafił na czołówki polskiej prasy.

Zawodnik zastąpił w roli pierwszego bramkarza swojego rodaka – Łukasza Fabiańkiego, o którym głośno było na początku miesiąca, a także w grudniu, gdy zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji. W styczniu „Fabian” uległ kontuzji, która wykluczyła go z treningów, prawdopodobnie do końca bieżącego sezonu.

O Szczęsnym dziennikarze napisali w ciągu miesiąca 486 tekstów, z czego 165 ukazało się w prasie, a 321 w Internecie. Łącznie było ich o prawie sto więcej, niż o drugim Łukaszu Fabiańskim (391 publikacji). Trzeci z niewielką stratą uplasował się Artur Boruc (369), a czwarty Tomasz Kuszczak (366). Najmniejszą popularnością z monitorowanej piątki cieszył się w minionym miesiącu Jerzy Dudek (123).

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych osiągnął jednak Artur Boruc. Wartość tekstów na jego temat osiągnęła 2,9 mln zł, przy czym o Szczęsnym – nieco ponad 2,8 mln zł.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie 9,7 tys. publikacji, jakie ukazały się w prasie i Internecie od 1 do 31 stycznia 2011. Monitoringiem objęto 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych.

Pełny raport:

http://www.press-service.com.pl/pl/uslugi/polska-pilka/