Kolejna doskonała odsłona Finlandia Vodka

By | 25/02/2011

Finlandia® Vodka, znana z doskonałej jakości krystalicznie czystej wódki i innowacyjnych opakowań, 3 – ego lutego uroczyście otworzyła kolejny rozdział w historii oryginalnych opakowań, wprowadzając na międzynarodowy rynek swoją nową butelkę.

Design nowej butelki, zaprezentowany w stolicy Finlandii, podziwiało ponad 250 gości zaproszonych z całego świata. Z Polski na event przybyli m.in.: Anna Ibisz, Dorota Wróblewska, Mikołaj Komar, Rafał Mohr, Andrzej Młynarczyk oraz Marek Kościkiewicz.

Premierowa odsłona nowego opakowania odbyła się w starej zajezdni kolejowej, do której prowadziła droga utworzona ze światełek zatopionych w kostkach lodu.

Goście delektowali się wyśmienitymi drinkami, podziwiali pokazy przybyłych z całego świata barmanów, oglądali pokazy miotaczy ognia i po prostu – jak zwykle z Finlandią – bezpretensjonalnie i na luzie spędzili czas w dobrym, międzynarodowym towarzystwie.

Faktura nowej butelki Finlandia® Vodka przypomina surowe rzeźbienia w zaczynającym topnieć lodzie. Na materiałach i zdjęciach stworzonych jako tło wizualne do najnowszego projektu widnieją delikatne fale, powstające tuż przed momentem, gdy lód topnieje i zmienia swą postać w wodę. Ta interesująca tekstura ma podkreślać krystaliczną czystość Finlandii.

– To pierwsza światowa marka premium na rynku, która jest znana z kolejnych, wielokrotnie nagradzanych projektów – powiedział Neil Punwani, Managing Director Finlandia® Vodka.

– Nowa butelka zachwyca oszałamiającym, a jednak funkcjonalnym projektem. Design to sztuka i mam nadzieję, że nasi klienci będą równie kreatywni poszukując różnych zastosowań dla butelki – od wazonu po karafkę na wodę. Jeśli nie, nasze wysokiej jakości szkło podlega całkowitemu recyklingowi i zachęcamy naszych konsumentów, aby przysłużyli się naturze.

Nowe opakowanie nawiązuje do tradycyjnego fińskiego wzornictwa. Butelka została stworzona dzięki wspólnemu wysiłkowi grupy ludzi związanych z marką Finlandia® Vodka, wśród których znaleźli się artyści, architekci marki, projektanci tacy jak Harri Koskinen, światowej sławy fiński projektant, który odegrał znaczącą rolę w rozwoju poprzedniej butelki Finlandii, czy też Kenneth Hirst, wielokrotnie nagradzany projektant z Nowego Jorku.

W najnowszym projekcie butelki marka ożywiła ikony historii: walczące renifery w logotypie. Bo to właśnie pierwsze logo Finlandia® Vodka przedstawiało je walczące na tle niezachodzącego Słońca Północy.

– Poro to królewski renifer ze wspaniałej fińskiej głuszy – powiedział Alex Sneen, Global Marketing Manager Finlandia® Vodka. – Zajmuje on uświęcone miejsce w naszym narodowym folklorze – uosabia dawną mądrość, do której staramy się ciągle powracać. Renifery ozdabiały każdą naszą butelkę, od samego początku.

Nowa butelka prezentuje zmienioną etykietę. Specjalnie zaprojektowany font sprawia, że nazwa Finlandia wybija się na pierwsze miejsce, a butelki są o wiele lepiej widoczne wśród opakowań konkurencji na półce w sklepie czy za barem. Na butelkach ze smakowymi wariantami Finlandii nowa etykieta stanowi połączenie koloru i smaku obok realistycznego obrazu owocu. Dzięki temu konsumenci mogą łatwo zidentyfikować swój ulubiony wariant.

– Nowe litery, zastosowanie koloru i realistyczne obrazy owoców znacznie poprawiają wygląd butelki i zapewniają lepsze rozróżnienie produktów w ofercie marki Finlandia – powiedziała Jennie Meador, Associate Creative Director, Finlandia® Vodka.

– Mimo ciągłej ewolucji butelki, Finlandia pozostała wierna swoim oryginalnym pryncypiom, czyli oferowaniu najlepszego co daje Finlandia, największej możliwej liczbie ludzi – powiedział Punwani. Nasze najnowsze projekty i wspaniale smakująca wódka pomogły nam osiągnąć drugą pozycję pośród największych marek wódek premium w Europie i piątą na świecie, przy sprzedaży ponad 3. milionów skrzynek w ponad 130. krajach na wszystkich rynkach. Mamy nadzieję, że nowe opakowanie Finlandii zdobędzie kolejnych przyjaciół lub przyciągnie starych z całego świata dzięki najlepszej na świecie wódce.