home.pl wdraża nowy Panel Klienta

By | 24/02/2011

Firma home.pl wprowadziła nowy Panel Klienta. Rozwiązanie umożliwi łatwe i zsynchronizowane zarządzanie usługami home.pl. Wdrożenie aplikacji zostało poprzedzone okresem badań i konsultacji z użytkownikami. Jest to kolejny krok home.pl realizujący politykę rozwoju usług dopasowanych do realnych potrzeb Klientów. Z wdrożenia skorzysta 1,5 mln użytkowników usług home.pl.

Zadaniem twórców nowego Panelu Klienta było zbudowanie systemu spełniającego wymogi użyteczności i funkcjonalności. Taki cel nie mógł zostać osiągnięty bez aktywnego udziału użytkowników. Powstawaniu Panelu Klienta home.pl towarzyszył kompleksowy projekt opierający się na crowdsourcingu (czerpaniu wiedzy, pomysłów i inspiracji „z tłumu”, a więc od zwykłych ludzi) oraz serii betatestów. Opracowując nowe rozwiązanie, szczecińska firma sięgnęła również po nowe narzędzia komunikacyjne takie, jak serwisy społecznościowe. Konsultacje na temat panelu były prowadzone na Facebooku oraz na specjalnie przygotowanej platformie służącej do wymiany opinii pomiędzy Klientami i firmą (http://rozwijaj.home.pl). Będzie ona nadal wykorzystywana w dalszym procesie rozwoju panelu.

„Po intensywnym okresie pracy i wieloetapowych konsultacjach z naszymi Klientami osiągnęliśmy cel w postaci nowego Panelu Klienta. Aplikacja pozwala w łatwy, intuicyjny sposób zarządzać naszymi usługami. Nie znaczy to jednak, że zamykamy naszą współpracę z użytkownikami. Dalej jesteśmy otwarci na konstruktywne uwagi i pomysły, które w miarę możliwości będziemy realizować. Ponadto, dla najaktywniejszych kooperantów przygotowujemy różne bonifikaty“ – mówi Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.

Panel Klienta home.pl dostosowany został do dwóch grup użytkowników. Pierwszą z nich stanowią użytkownicy rzadko logujących się, aby zmonitorować stan usług. Druga grupa, to użytkownicy profesjonalni, często webmasterzy, administratorzy sieci firmowych, oczekujący zaawansowanych rozwiązań, do zarządzania wieloma usługami oraz obiektami. Jak wynika z pierwszych testów konsumenckich, w aplikacji udało się pogodzić zróżnicowane oczekiwania obydwu grup.

Pierwszym etapem kontaktu z panelem jest Pulpit, który pozwala w 2-3 kliknięciach wykonać najczęstsze czynności administracyjne i dotrzeć do najważniejszych informacji. Kolejną istotną zakładką jest okno Usługi. Dynamiczna i hierarchiczna lista usług/obiektów łączy w sobie usługi powiązane zarówno bilingowo, jak i technicznie z aktualnie zalogowanym użytkownikiem. Na szczególne wyróżnienie zasługuje ponadto funkcja Dodaj serwis WWW, pozwalająca użytkownikom na jednej stronie skonfigurować wszystkie składniki niezbędne do uruchomienia środowiska dla swojego serwisu WWW.