Rozpoczęły się zgłoszenia do konkursu „Kreatura 2011”

By | 11/02/2011

W marcu, już po raz piętnasty jury złożone z przedstawicieli branży reklamowej, wybierze najlepsze kreacje w konkursie „Kreatura 2011”. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo VFP Communications. Zgłoszenia przyjmowane są do 28 lutego br.

Nagrodę „Kreatura” mogą zdobyć firmy tworzące sztukę reklamową w Polsce: agencje interaktywne, marketingu zintegrowanego i BTL, studia filmowe, fotograficzne i graficzne oraz klienci działający w kraju. Do konkursu przyjmowane są prace powstałe pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2010 r. Zgłoszenia zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej z zagranicy pod kątem oryginalności pomysłu oraz jakości jego wykonania. Jury przyzna nagrody w 12 kategoriach, a najlepszą pracę wyróżni tytułem Grand prix.

Reklama w naszym kraju to wciąż zbitek produkcji raczej niezbyt wysokich lotów. Ponad dwadzieścia lat wolnej reklamy z naszego podwórka to pomysły, na które stać ludzi nie zajmujących się na co dzień kreacją. Dlatego konsekwentnie z roku na rok organizujemy „Kreaturę”, by z całego morza kiczu wyłowić twórcze perełki. Ideą konkursu jest docenienie umysłów, które chcą nasz świat reklamy upiększyć i dodać mu nowego tchnienia – zaznacza Marzenna Reyher, redaktor naczelny miesięcznika „Media & Marketing Polska”.

Prace do konkursu można zgłaszać w następujących kategoriach: TV/film, prasa, outdoor/indoor/plakat, radio, Internet/multimedia, event/ambient, identyfikacja wizualna, kampania, materiały promocyjne, techniki, reklama społeczna i reklama własna. Ponadto w pierwszych sześciu kategoriach głównych obowiązują podkategorie produktowe, m. in. żywność, napoje, usługi i motoryzacja.

Gala wręczenia nagród tegorocznej „Kreatury” odbędzie się 30 marca w warszawskim Centrum Artystycznym „Fabryka Trzciny”.

Organizatorem konkursu jest VFP Communications, wydawca magazynów „Media & Marketing Polska”, „Handel” i „Food Service”, newslettera MMP24, serwisu Handel Extra oraz portalu mediamikser.pl. Sponsorem głównym „Kreatura 2011” jest PKN Orlen.

Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook’owy fan page :) Do zobaczenia w sieci, a w marcu na Gali.

W zeszłym roku jury „Kreatury” przyznało 19 nagród i grand prix spośród 35 prac reklamowych, które trafiły na short-listę. W sumie do konkursu napłynęło 108 zgłoszeń.

Grand prix przyznano MarketShare za pracę zrealizowaną dla Webasto Petemar, za którą to nazwą kryje się samochodowe ogrzewanie postojowe. Na zlecenie marketera na zaśnieżonych pojazdach pojawił się odciśnięty napis: „…albo zamów Webasto”. Zdaniem jurorów praca ta zdecydowanie wyróżniała się na tle pozostałych zgłoszeń, doskonale wpisując się w nowe trendy w komunikacji, w których coraz częściej wiodącą rolę odgrywają nie działania w mediach, ale akcje ambientowe nakierowane na bezpośrednią relację z konsumentem.

Zgłoszenia oceniało kilkuosobowe jury pod przewodnictwem Luciana Georgescu. To jeden z założycieli rumuńskiego rynku komunikacji, pierwszy rumuński kreatywny, pierwszy juror z Rumunii na międzynarodowych konkursach reklamowych (Portoroż i Nowy Jork).