ProLink: Jest już pierwsza giełda linków w Polsce

By | 07/02/2011

3 lutego 2011 roku oficjalnie wystartowała giełda kupna i sprzedaży linków tekstowych – ProLink.pl. To pierwsza taka platforma w Polsce, która pomaga w skutecznym pozycjonowaniu, dając jednocześnie zarobić wydawcom stron internetowych, w tym blogerom. W pierwszym, testowym miesiącu do platformy zapisało się już kilkaset serwisów, a tylko w tym roku wydawca giełdy planuje zwiększyć tę liczbę do kilkunastu tysięcy. Od dzisiaj ProLink.pl dostępny jest dla wszystkich.

ProLink ma o co walczyć, ponieważ tylko w 2009 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce 2009 wyniosły 1373 mln zł, z czego na SEM (Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach) 26 proc., a reklamę Display (tzw. reklama banerowa) 50 proc. Według autorów raportu „Marketing w wyszukiwarkach” przygotowanego przez redakcję Interaktywnie.com, reklamę w wyszukiwarkach można dziś śmiało określić mianem koła zamachowego całej internetowej branży reklamowej w Polsce. Tylko w pierwszym półroczu 2010 na SEM rodzime firmy wydały przeszło 217 milionów złotych.

Prolink zamierza zostać najpopularniejszym narzędziem służącym do działań SEO (działania promujące serwisy internetowe w wyszukiwarkach) w Polskim internecie. Po roku działalności planuje osiągnąć przychody na poziomie 3 mln zł.

Jak działa ProLink.pl? Mówiąc w skrócie: wydawcy stron (blogerzy, serwisy informacyjne, wortale) udostępniają na swoich serwisach miejsce na linki tekstowe, zarabiając na tym. Platforma ProLink.pl łączy bowiem wydawców z tymi, którzy chcą zadbać o wysokie pozycje swoich stron w wyszukiwarkach i za stosunkowo nieduże pieniądze są w stanie zapłacić za umieszczanie linków na stronach wydawców. ProLink.pl skupia ich więc i oferuje łatwą w obsłudze platformę on-line służącą rozliczaniu i emisji linków. Dotychczas nie było takiego polskiego zautomatyzowanego mechanizmu. A wszystko odbywa się w kilka klików.

W styczniu platforma była dostępna tylko na zaproszenia. Był to również okres intensywnych testów systemu. Dzięki współpracy z użytkownikami i ich opiniom wprowadzono wiele udogodnień, m.in.: automatyczne linki testowe, rozbudowane zarządzanie kampaniami, lepszą indeksację serwisów, ukrywanie adresów serwisów w wyszukiwarce i wiele innych praktycznych rozwiązań.

W pierwszym miesiącu do systemu dołączyło kilkaset jakościowych serwisów o różnorodnej tematyce.

– Swoją przygodę z prolink.pl rozpocząłem jeszcze w fazie testowej. Uważam, że jest to doskonała alternatywa dla tradycyjnej sprzedaży linków, ponieważ daje możliwość dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów – mówi Michał, wydający serwisy internetowe, od stycznia korzystający z platformy ProLink.pl.

Jak dodaje, dużym atutem systemu jest rozbudowana wyszukiwarka, dzięki której w prosty sposób można znaleźć interesujące serwisy, a także system wyceny linków, który sam proponuje konkretne ceny linków dla różnych podstron. – Moim zdaniem warto wypróbować tą nową formę sprzedaży/kupna, szczególnie, że płaci się tylko i wyłącznie w przypadku zrealizowanych transakcji, bo samo uczestnictwo w systemie Prolink jest całkowicie darmowe – dodaje.

– Podczas testów sprawdziliśmy wiele rozwiązań, wdrożyliśmy pomysły przesyłane przez użytkowników, dopasowaliśmy ProLink.pl tak, aby jak najlepiej w bezpieczny i efektywny sposób łączyć wydawców i pozycjonerów – mówi Robert Dziubłowski, prezes zarządu ProLink.pl, spółki zarządzającej systemem ProLink.pl

Ile może zarobić przeciętny bloger, lub właściciel tematycznej strony internetowej? Wszystko zależy o jakości i stażu serwisu, bloga etc. Jeśli serwis działa na rynku do jakiegoś czasu, czyli co najmniej od roku, ma wartościową treść i jest zadbany, użytkownik może zarobić na nim od kilkuset do kilku tysięcy zł. miesięcznie. Oczywiście większe i popularniejsze portale mogą zarobić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy zł.

Wydawca giełdy ProLink.pl planuje zbudować w 2011 roku bazę kilkunastu tysięcy serwisów, oferujących sprzedaż linków, a także nawiązać współpracę z największymi firmami SEO, sklepami internetowymi oraz firmami hostingowymi w Polsce. – Chcemy stać się dodatkowym źródłem przychodów dla wydawców oraz ułatwić pracę osobom walczącym o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, to rynek z bardzo dużymi perspektywami rozwoju – mówi Robert Dziubłowski.

źródło/autor: ProLink