Udana oferta MPL Verbum – fundusz inwestycyjny wchodzi do akcjonariatu, debiut na NewConnect jeszcze w tym miesiącu

By | 02/02/2011

MPL Verbum S.A., spółka działająca w obszarze projektowania i wdrażania programów lojalnościowych, jest coraz bliżej debiutu na NewConnect. Spółka zakończyła właśnie ofertę prywatną akcji i finalizuje prace nad dokumentem informacyjnym. Łącznie w ramach oferty MPL Verbum pozyskała 1 mln zł, a w gronie jej inwestorów znalazł się również fundusz inwestycyjny. Debiut na rynku NewConnect przewidywany jest na luty.

MPL Verbum wielkimi krokami zbliża się do debiutu na rynku alternatywnym. Spółka zawarła m.in. umowę z funduszem inwestycyjnym, który obejmie pakiet akcji oraz sfinalizowała umowy objęcia akcji z inwestorami indywidualnymi. W trakcie oferty ze względu na duże zapotrzebowanie na usługi spółki, firma zdecydowała się zaadaptować plany do bieżącego zapotrzebowania klientów. Pozyskała od inwestorów 1 mln zł, środki planuje przeznaczyć na przyspieszony rozwój 3 głównych linii biznesowych.

„W związku z dużym zainteresowaniem rynku naszymi usługami zaktualizowaliśmy harmonogram wdrażania projektów – w pierwszej kolejności zamierzamy skupić się na intensywnym rozwoju 3 linii biznesowych – naszych programów multipartnerskich, programów lojalnościowych dla aptek, oraz platformy B2B Satisfaction. Dzięki udanej emisji na działania te planujemy wydać około 1 mln złotych pozyskanych od inwestorów, oraz około 0,2 mln ze środków własnych ” – powiedział Marcin Katański, Prezes Zarządu MPL Verbum.

Wzmocnienie w pierwszej kolejności głównych linii biznesowych pozwoli MPL uzyskać wzrost wartości firmy poprzez dalsze zwiększenie rentowności świadczonych usług..- „Uważamy, że takie działania zapewnią naszym akcjonariuszom największą korzyść ” – dodał Katański.

MPL Verbum od ponad 13 lat rozwija swoją działalność w zakresie projektowania oraz wdrażania programów lojalnościowych. W ostatnich dwóch latach Spółka wprowadziła do oferty m.in. programy wykorzystujące jako nagrody karty płatnicze typu pre-paid z opcją doładowania na okaziciela. Spółka konsekwentnie wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz informatyczne, jest posiadaczem certyfikatu zarządzania jakością ISO 9001, oraz beneficjentem dotacji PARP. Wśród klientów MPL znajdują się kluczowi krajowi oraz zagraniczni przedstawiciele branż farmaceutycznej, budowlanej, paliwowej. MPL, którego rok obrotowy trwa do końca kwietnia osiągnął 5,7 mln zł przychodów w roku obrotowym 2009/2010 a zysk netto wyniósł 0,616 mln zł.

Proces pozyskania kapitału od inwestorów Spółka powierzyła doradcom z Grant Thornton Frąckowiak.