Dzień największych zakupów w ciągu roku: przewidywane wydatki kartami Visa w Europie na poziomie 2 mld euro i ponad 26 tys. transakcji kartami Visa w każdej minucie

By | 24/12/2010

Według przewidywań analityków Visa Europe, tegorocznym dniem największych zakupów będzie czwartek, 23 grudnia. Organizacja Visa przygotowuje się na przetworzenie w tym kulminacyjnym dniu przedświątecznego sezonu ok. 38 mln transakcji o łącznej wartości ponad 2 mld euro.

23 grudnia był dniem największych zakupów w sklepach i placówkach handlowo-usługowych również w ostatnich dwóch latach. W tym roku, gdy święta będziemy obchodzić w sobotę i niedzielę, przypada on w czwartek.

Przewiduje się, że w każdej minucie tego dnia, w całej Europie, poziom wydatków realizowanych za pomocą kart Visa osiągnie wartość 1,3 mln euro – czyli ponad 23 tys. euro na sekundę – co oznacza wzrost o ok. 20% w skali rocznej. Ponad 70% ogólnej wartości płatności będzie realizowane debetowymi kartami Visa. W „godzinie szczytu” organizacja Visa Europe spodziewa się przetwarzać ponad tysiąc transakcji na sekundę, wobec 894 transakcji rok wcześniej.

Dr Steve Perry, dyrektor Visa Europe ds. handlowych, powiedział: „Jak wskazują nasze dane, po ostrożnym ożywieniu w listopadzie br., w sezonie przedświątecznym odnotowujemy silny wzrost wydatków – tym silniejszy, im bliżej do dnia największych zakupów.

Wcześniej odnotowaliśmy już dynamiczny wzrost zakupów w handlu elektronicznym. Obecnie spodziewamy się ok. dwudziestoprocentowego wzrostu zakupów z udziałem kart Visa w kanale tradycyjnym. Wydłużone godziny pracy punktów handlowo-usługowych oraz znaczne rabaty na pewno przyciągną tłumy i zachęcą tych klientów, którzy przed zakupem wolą zobaczyć towar na własne oczy i samemu go dotknąć”.

Organizacja Visa opiera swoje prognozy na stale aktualizowanych danych bieżących oraz analizie tendencji zaobserwowanych w okresie przedświątecznym w zeszłym roku. Na karty Visa przypada jedno z każdych dziewięciu euro wydawanych w Europie, co czyni informacje pochodzące z organizacji Visa jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł wiedzy o tendencjach w zakupach konsumpcyjnych.