Afilo wspiera akcję „Polecam Mammografię!”

By | 26/10/2010

Sieć Afilo włączyła się w kampanię „Polecam Mammografię!”. Kampania społeczna realizowana jest w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Jej celem jest zwiększenie liczby kobiet zgłaszających się na badania mammograficzne.

Kampania ma charakter pilotażowy. Będzie prowadzona od października do końca listopada 2010 r. na Mazowszu, Podlasiu, w Wielkopolsce i województwie opolskim. Jej celem jest zachęcenie większej ilości kobiet do wykonywania profilaktycznych badań mammograficznych i wzmocnienie pozytywnego postrzegania badań. W sieci Afilo emitowane są kreacje reklamowe zachęcające internautów do wzięcia udziału w kampanii.  

W Polsce od 5 lat mammografia w grupie wiekowej 50-69 lat jest bezpłatna. Pomimo tego, z możliwości badania korzysta rocznie zaledwie około 40 % Polek, co stanowi odsetek o wiele mniejszy niż w Europie Zachodniej. W efekcie rak piersi w naszym kraju nadal wykrywany jest zbyt późno, co utrudnia jego leczenie.

Prowadzona obecnie kampania ma na celu zmianę kierunku komunikacji związanej z profilaktyką raka piersi. Akcentowane są w niej pozytywne aspekty mammografii, której wynik dla znakomitej większości Polek jest dowodem braku zmian chorobowych i daje poczucie bezpieczeństwa (potwierdzonego w badaniu histopatologicznym raka piersi stwierdza się u mniej niż 5 kobiet na 1000 zbadanych). Podkreślana jest również znacząca rola wczesnego wykrycia choroby, dająca szansę na wyleczenie. Do polecania mammografii zachęcane są kobiety, które z niej korzystają oraz bliscy kobiet objętych programem. Dodatkową zachętą do wzięcia udziału w badaniach jest towarzyszący kampanii konkurs, w którym nagrodami są bony na sprzęt AGD w wysokości 700, 500 i 200 złotych lub dodatkowe punkty w programie lojalnościowym sieci aptek „Dbam o Zdrowie”.

Kampanię wspierają: Roche, apteki „Dbam o Zdrowie”, Rossmann i Afilo.

źródło/autor: Afilo