Niedzielan najbardziej medialnym piłkarzem września

By | 25/10/2010

Najlepszy strzelec polskiej ligi – Andrzej Niedzielan – okazał się też najbardziej medialnym zawodnikiem. Według PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który wydał kolejny raport z badania POLSKA PIŁKA, we wrześniu ukazało się na temat napastnika Korony Kielce 757 publikacji w prasie i Internecie.

Tuż za nim uplasował się lider rankingu sprzed miesiąca – Marcin Żewłakow z PGE GKS Bełchatów. O nim dziennikarze napisali zaledwie o 18 tekstów mniej. Co ciekawe, Niedzielan zdecydowanie prowadzi, jeśli chodzi o same publikacje prasowe, jednak wartość tych artykułów jest mniejsza niż w przypadku Żewłakowa. Również Żewłakow prowadzi w statystyce dotyczącej liczby publikacji w Internecie.

Dwa razy mniej artykułów ukazało się na temat Tomasza Frankowskiego (374). Na dalszych miejscach uplasowali się Euzebiusz Smolarek (Polonia Warszawa), Maciej Sadlok (Ruch Chorzów) i Ivica Vrdoljak (Legia Warszawa).

Najwyższy ekwiwalent reklamowy osiągnął Marcin Żewłakow (prawie 7 mln zł) i Andrzej Niedzielan (6,1). Wartość publikacji o Euzebiuszu Smolarku oszacowano na 4,8 mln zł, natomiast o Macieju Sadloku 4,2 mln zł.

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w badaniu POLSKA PIŁKA biorą pod uwagę 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych. W klasyfikacji gwiazd Ekstraklasy, która obejmuje jednego przedstawiciela z każdej drużyny, monitorowani piłkarze wskazani zostali przez rzeczników prasowych klubów. Raport wydawany jest co miesiąc od marca 2010 roku. W tym czasie analizie poddano ponad 79 tysięcy materiałów.

źródło/autor: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów