25 października br. rusza book-building w Publicznej Emisji Akcji Trans Polonia S.A.

By | 22/10/2010

Od 25 do 26 października br. potrwa book-building w ramach pierwszej publicznej emisji akcji spółki Trans Polonia S.A. – specjalistycznej firmy transportowej zajmującej się transportem mas bitumicznych oraz produktów chemicznych. W ramach emisji Trans Polonia S.A. zaoferuje Inwestorom 522 636 akcji serii D. Maksymalna cena emisyjna została wyznaczona na 10 zł za sztukę. Ostateczna cena emisyjna zostanie podana do publicznej wiadomości 26 października, po zakończeniu book-buildingu. Funkcję Oferującego podczas emisji pełni Biuro Maklerskie BOŚ S.A. Po emisji – jeszcze w IV kw. 2010 spółka zadebiutuje na rynku głównym GPW.

Transpolonia S.A. planuje pozyskać z emisji do 5,2 mln złotych. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na zakup maszyn m.in.: kilkunastu cystern samochodowych i kilku ciągników siodłowych.

– „Jest to nasza pierwsza publiczna emisja akcji skierowana przede wszystkim do Inwestorów instytucjonalnych. Budowa księgi popytu potrwa od 25 do 26 października br. Natomiast od najbliższej środy 27 października rozpoczną się zapisy na akcje, które potrwają do 5 listopada. Łączny pakiet akcji oferowany Inwestorom zawiera ponad 520 tys. sztuk walorów. Z tego dokładnie 444 236 sztuk akcji, czyli 85 procent emisji przeznaczone jest dla Inwestorów instytucjonalnych, a 78 400 sztuk dla Inwestorów indywidualnych.

Z emisji akcji serii D zamierzamy pozyskać do 5,2 mln zł, które zainwestujemy w rozbudowę naszego parku maszynowego. Dzięki temu będziemy w stanie szybciej realizować kolejne projekty, na jeszcze większą niż dotychczas skalę. W konsekwencji nasze przychody wzrosną z 12,9 mln zł w 2009 roku do 21,1 mln zł w 2010 roku, a zysk netto odpowiednio z 0,5 mln do 1,1 mln zł.” – mówi Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.

Po przeprowadzeniu oferty Trans Polonia S.A. jeszcze w tym roku chce zadebiutować na rynku głównym warszawskiej GPW.

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW:

  • Ciągniki siodłowe – 4 sztuki z przeznaczeniem po 2 sztuki dla przewozu mas bitumicznych i 2 dla przewozu płynnej chemii. Posiadanie tych ciągników pozwoli zwiększyć moce przewozowe oraz lepiej reagować na wymagania klientów.
  • Naczepy-cysterny typ „JUMBO” – 2 sztuki dla obsługi przewozu płynnej chemii –  pojemność cysterny (54000dm3) jest podzielona na trzy komory. Cysterna tego typu jest szczególnie przydatna w przewozach łączących eksport z importem, gdyż pozwala przewozić różne ładunki w komorach bez konieczności mycia cysterny.
  • Naczepy-cysterny uniwersalne – 2 sztuki dla obsługi przewozu płynnej chemii – tego typu cysterny pozwalają  na przewóz szerokiego zakresu produktów chemicznych na dowolnych trasach.
  • Naczepy-cysterny do przewozu mas bitumicznych – 9 sztuk. Jest to typ jednostki w największym stopniu dotychczas eksploatowanej i sprawdzonej przez emitenta. Zakup kolejnych jednostek, pozwoli nam dostosować moce przewozowe do potrzeb klientów.

źródło/autor: Public Image Advisors